Kontakt
NEPŘIHLÁŠEN
Přihlásit se:
uživatel / e-mail:
heslo:

Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.

Diskusní fórum | Diskuse k článkům | Jak jsem jezdil "na spotřebu"...


Seřadit od:

romulus
Registrován: 30.12.2007
Příspěvky: 318

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 11.07.2008 13:05
Na www.spotreby.cz se nám objevil první a snad ne poslední článek, který by mohl návštěvníkům stránek být k něčemu užitečný.
Pokud s něčím v článku nesouhlasíte, nebo chcete dodat nějaké další postřehy, pište sem.

_______________________
Zakladatel a správce serveru Spotřeby.cz
Pokud něco nefunguje, tak nadávejte mně ;-)

Bonfire
Registrován: 06.01.2008
Příspěvky: 20

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 12.07.2008 16:20
na dlouhe trasy s vetsim autem se hodne vyplati jet tesne za kamiony pokud clovek nespecha, ale je to mnohem nebezpecnejsi, clovek musi byt opravdu ve strehu... pri ceste ostrava -> umag s obytnakem s obrovskym odporem vzduchu jsem jel prumernou spotrebou 15 litru / 100km rychlosti zhruba 100km/h, kdezto cestou zpatky kdy jsem se 80% cesty drzel za kamiony jsem jel za neuveritelnych 9,8l/100km pri rychlosti vetsinou 90km/h (motor 2.8 JTD, 3,5 tuny, obrovska alkovna nad kabinou)
i s takovym obrem jsem za kamionem pri udrzovani 90tky mel na rovince okamzitou spotrebu 4 litry, holt odpor vzduchu je hodne vellke svinstvo

Fantan
Registrován: 23.07.2008
Příspěvky: 9

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 29.08.2008 08:25
Jezdit těsně za "rozrážečem vzduchu" je sice úspornější, ale nemáš absolutně přehled, na co bude muset on reagovat, i když lze předpokládat, že TIR pojede plynule a nebude zbytečně brzdit. Když chceš využít úplavu za TIRem, musíš být dost blízko a to už nedodržíš bezpečnou vzdálenost, navíc v předpisech je stanoveno, že při takové jízdě musíš nechat mezi vozidly mezeru k bezpečnému zařazení jiného auta, které by takovou "soupravu" nestačilo předjet. No a to už jsou za zádí vzduchové víry, chtělo by to mít tu vzdálenost dobře ozkoušenou.
Já tady upřednostňuji výhled - nerad jezdím za "bednou" - např. ani za Tebou bych se necítil dobře. Zklamání

cml11

anonymní

zasláno: 01.09.2008 06:54
Docela hezky popsané. Akorát bych měl výhradu k tomu, že hodnoty udávané výrobcem jsou k ničemu. Asi by bylo lepší říct, že jsou pouze orientační. Vlivů, které rozhodují o tom, jestli s takovou spotřebou dokážete jezdit je opravdu hodně a netroufl bych si říct že to nejde. Mám svoje třetí auto a u všech jsem jezdil za spotřebu odpovídající výrobcem udávaným hodnotám. S Opelem Vectra 1.6i rv.1991, která si se mnou jako moje první auto užila hodně, včetně jednoho kotoulu bokem, v rozmezí 6-7 litrů benzínu na 100km. Nissan Primera 2.0TD rv.1996 si vzal víceméně totéž, jenže v naftě. Aktuálně jezdím Mazdu 323F (BJ) rv. 2000 se spotřebou v rozmezí 5,1 - 5,5 l nafty na 100km. Přitom rozhodně nejsem žádná brzda na silnici. Jezdím na hranici předpisů, snažím se zbytečně nebrzdit (do zatáček a při dojezdech), netočit motor do obrátek když to není zrovna třeba a vhodně řadit. Jezdit kolem průměrné hodnoty udávané výrobcem takhle není žádný problém a ani to není moc na úkor dynamiky. Jinak moc hezká a slušně zaplněná, byť konkurenční, databáze je na: http://www.spritmonitor.de/en/ Používám ji při výběru vozu a posouzení skutečné spotřeby. I tam je hezky vidět jak moc dokáže u jednotlivých aut se spotřebou udělat jiný řidič a profil trasy.

cml11

anonymní

zasláno: 01.09.2008 07:12
jinak ještě drobnosti k uvedeným poučkám:
- poučka 1-3 jde shrnout tak, že menší spotřebu má lehčí auto s menším aerodynamickým odporem. Ten se u dnešních vozů bohužel moc často neuvádí, ale občas se někde vyčíst dá.
- s tím že pětistupňová převodovka stačí jen do malých vozů bych nesouhlasil. Nezáleží ani tak na počtu stupňů, jako na odstupňování převodovky vzhledem k obvyklým cestovním rychlostem a, z hlediska výkonu a spotřeby, optimálním otáčkám motoru. Šestka je vám vcelku prd platná pokud točí nafťák na dálnici na 3500 otáček, když by pohodlně stačilo o tisíc míň.

TONCL
Registrován: 20.03.2009
Příspěvky: 25

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 17.08.2010 09:36
Zcela souhlasím.
Tchán má Yetiho a tuhle když jsem se s ním vezl, všim jsem si , že jezdí na 5-ku a 6-ku téměř nevyužívá (myslím , že má motor 1,2) Tak jsem koukal na přístrojovku a když točil 2 500 otáček, tak jel lehce přes 100 Km. Takže si myslím, že 6-ka je pro tohle auto maximálně na dálnici.
Já bych to například u mojí Dáčie užil. S 1,5 dieselem jezdím po městě na 4-ku na cca 1 700 otáček 50-kou. Když jedu po okrskách a nikoho nebrzdím, tak to šolíchám na 70 km/h při 1500 otáčkách (1500 doporučeno servisním technikem jakožto minimální otáčky na rovinu)
Pamatuju si, že když jsem zajížděl, bylo doporučeno maximálně 2 500 otáček, což dělalo na dálnici 105 km/h. A většinou před dosažením 2 500 otáček řadím, takže po dálnici a možná i jinde by se 6-ka šikla a využila u tohohle dieselu, kterej má maximální krouťák na 1700 otáčkách.

_______________________
od 30.7.2008 majitel Dacia Logan MCV Arctica 1,5 dci 50 kw, 7-míst, černé folie na oknach v kufru, tažný a vpředu zástěrky,na zimu ultra grip 7+

Honza123456

anonymní

zasláno: 22.08.2010 07:36
Kvůli spotřebě jsem si koupil Pežota 405, jezdim skutečně za 5 litrů, ale v hrozný plečce, proto jsem si koupil Cadillac 5.7 litru obsah 260 koní a postřebu neřešim. Mr. Green Cool

Michal

anonymní

zasláno: 20.06.2013 13:39
Chlapci tak po vás bych auto nechtěl Zklamání mám octavii 1.9tdi (81 kw) když jedu delší trasu dostanu se i na 4,2l/100km při 2000-3000 ot/min, asi máte těžkou nohu. Jinak s tím bržděnim provozu bych taky nadával, ušetříte 0,2l a jedete 70 km/h na 90 km/h. Ja na spotřebu nejezdím a taky jezdim za stejné hodnoty jako všichni tady. Ve městě se mě to zvedne na 5,5l nafty. No a co ? litr tam litr tam je to jedno Velký smích

B.F.G.

anonymní

zasláno: 24.06.2013 00:08
Michale, kdybys měl jiné auto, tak je to relevantní. Ale ty máš zrovinka koktávku s jedním z nejmíň žravých motorů, které se do ní kdy motoval. Zkus jezdit podobně s nějakým jiným autem, pak budeš možná řešit, jestli jezdit za 7 nebo za 12. Třeba s 2.0FSI.
PS: Jezdit s 81tdíčkem za 5.5 je teda dost, skoro bych řekl že nějak moc :)

Míra

anonymní

zasláno: 06.07.2013 19:58
Rozhodně bych nedoporučoval jezdit při klesání vozovky s vyřazeným rychlostním stupněm. Může to být velice nebezpečné, auto není tak stabilní ani při bezvětří a natož při bočním větru. A navíc, ušetříte pár deci na velkou vzdálenost samozřejmě s motorem, který má ještě karburátor. Pro informaci vlastním vůz Ford Mondeo 2,2 TDCi, v zimě průměrná spotřeba 5,3, nyní v létě 5,9. Zřejmě motoru svědčí studený vzduch při sání ikdyž je nasávaný vzduch veden přes mezichladič.


Nový příspěvek

© 2007 - 2024 Float.cz + IThub.cz