Kontakt
NEPŘIHLÁŠEN
Přihlásit se:
uživatel / e-mail:
heslo:

Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.

Diskusní fórum | Co ovlivňuje spotřebu? | motor


Seřadit od:

Bonfire
Registrován: 06.01.2008
Příspěvky: 20

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 13.01.2008 20:25
obecně čím menší objem, tím menší spotřeba Mr. Green ale neplatí to vždycky

romulus
Registrován: 30.12.2007
Příspěvky: 318

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 13.01.2008 20:34
Jo, třeba 1,2 HTP je na dálnici vzor úspornosti. Mr. Green

_______________________
Zakladatel a správce serveru Spotřeby.cz
Pokud něco nefunguje, tak nadávejte mně ;-)

Bonfire
Registrován: 06.01.2008
Příspěvky: 20

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 13.01.2008 20:36
vždyť to má už v názvu... HTP = Hodně Tankuj Palivo Velký smích

romulus
Registrován: 30.12.2007
Příspěvky: 318

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 13.01.2008 20:37
No, ale taky HTP = Ho*no To Pojede Mr. Green

_______________________
Zakladatel a správce serveru Spotřeby.cz
Pokud něco nefunguje, tak nadávejte mně ;-)

Bugi
Registrován: 02.03.2008
Příspěvky: 2

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 12.03.2008 00:29
Zkušenost mi říká, že na motoru záleží hodně. Už jen díky tomu, že slabší motor musíš při rozjezdech a před stoupáním víc vytáčet, než silnější motor, že?
Další, co ovlivňuje spotřebu, je motorový olej. Původně jsem měl 5W40 Castrol. Pak mi při výměně nalili do motoru z mě neznámých příčin 10W40 Mogul. Rozdíl? Nárůst hlučnosti motoru a hlavně spotřeby o víc jak 1l / 100km.

Bonfire
Registrován: 06.01.2008
Příspěvky: 20

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 12.03.2008 13:02
no na Mogul jsem neslysel zatim zadne pozitivni nazory, spis same negativa..

akumak
Registrován: 13.03.2008
Příspěvky: 40

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 13.03.2008 11:44
Podle zkušeností závisí spotřeba na lehké noze, technickém stavu motoru a čistotě vzduchového filtru (benzín). Dál na otáčkách motoru a zařazeném převodu. Snahou musí být dosáhnout nejmenší počet zápalů na ujetou vzdálenost. To je blízko nad nejnižšími otáčkami na pětku, z kopce brzdit motorem. Nepřetěžovat - motor musí jen šustit, žádné hluboké hučení a dunění! Nezapoměňte na nahuštěné pneumatiky. A potom rychlost jízdy. Loudání nutí k podřazení a roste spotřeba. Nad stovku už ale roste odpor vzduchu a s tím i spotřeba. Základem je netlačit na pilu, nebláznit, neakcelerovat na padesáti metrech - na sto za osum! Na to zapomeňte.

dopr
Registrován: 26.02.2008
Příspěvky: 2

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 25.03.2008 08:57
tak tak. A taky zalezi, jestli mate funkcni lambda sondu. Ta umi se spotrebou pekne zamavat, kdyz nefunguje Mrk

akumak
Registrován: 13.03.2008
Příspěvky: 40

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 14.04.2008 12:19
Výkon motoru je ovlivněn plněním válců směsí paliva a vzduchu. S rostoucí nadmořskou výškou klesá hustota vzduchu a zhoršuje se plnění válců. Projeví se to snížením výkonu, nárůstem spotřeby a nárůstem obsahu splodin ve výfukových plynech. Je to způsobeno horším spalováním směsi. S nárůstem výšky zhruba 700m může tento jev snížit výkon motoru asi o 10%.
Znamená to,že tlak vzduchu(t.j. počasí) ovlivňuje spotřebu. Sice jenom v jednotkách procent,ale je to tak. Stejný vliv má rostoucí teplota vzduchu-s teplotou se rychle snižuje jeho měrná hmotnost (řídne). Motor by měl teoreticky pracovat úsporněji za mrazu při vysokém tlaku vzduchu, než v létě za horka při tlakové níži. U přeplňovaných motorů (turbo) je to samozřejmě silně potlačeno.
Kdo máte zkušenosti s chováním motoru při cestách do hor, nebo při prudkých změnách počasí?

romulus
Registrován: 30.12.2007
Příspěvky: 318

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 16.04.2008 14:23
Turbo motory jsou taky háklivé na teplotu vzduchu, protože teplý vzduch se stlačením turbem ještě víc ohřeje, což se snaží částečně napravit mezichladič, který ale nemají všechny turbomotory a jeho účinek stejně není stoprocentní.
Znatelně lepší jízdní výkony v chladném počasí jsem pozoroval i u turbodieselu s mezichladičem, ale bez vstřikování (klasický TD motor).

_______________________
Zakladatel a správce serveru Spotřeby.cz
Pokud něco nefunguje, tak nadávejte mně ;-)




Nový příspěvek

Poslední diskuse

24.01. | tuningrobNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
06.01. | FalkonNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
06.01. | ddsverNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
06.01. | WyderNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
07.12. | Kico85Spotřeby 3 - veřejná zkušebn…přečíst
04.09. | SestbitNejde pridat CSpřečíst
23.08. | tuningrobNejde pridat CSpřečíst
22.08. | WyderNevypočítavá pruměr Golfupřečíst
16.08. | WyderNevypočítavá pruměr Golfupřečíst
20.07. | ZdenekNevypočítavá pruměr Golfupřečíst

vstoupit do fóra

**

© 2007 - 2024 Float.cz + IThub.cz