Kontakt
NEPŘIHLÁŠEN
Přihlásit se:
uživatel / e-mail:
heslo:

Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.

Diskusní fórum | Co ovlivňuje spotřebu? | motor


Seřadit od:

djstudio
Registrován: 12.04.2009
Příspěvky: 21

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 12.07.2009 22:48
lupen napsal:

Máte někdo zkušenosti se spotřebou při rozjezdu automobilu?
Mám na mysli, jestli je lepší (na spotřebu) rychlý a kratší rozjezd, nebo plynulejší (pomalý) a delší rozjezd?
Pokud možno, tak hlavně u benzinovych motorů s menším objemem (do 1,6).


Tohle jsem chvilku zkousel a vysel mne na spotrebu lepsi pomaly delsi rozjezd.Diky tomu ze vetsinu najezdim po meste da se to porovnat ale neni to zase nak extra rozdil ze by se tim clovek musel trapit.Nekdy ten rozjezd musi byt razantni abys nestal zase nekde na semaforu tak to resim jen obcas.

_______________________
Škoda Fabia Hatchback RV 2004 - 1.4i 16V 55kW.Při koupi auta najeto 38000km.

DragonIII
Registrován: 09.07.2009
Příspěvky: 35

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 15.07.2009 13:08
lupen napsal:

Máte někdo zkušenosti se spotřebou při rozjezdu automobilu?
Mám na mysli, jestli je lepší (na spotřebu) rychlý a kratší rozjezd, nebo plynulejší (pomalý) a delší rozjezd?
Pokud možno, tak hlavně u benzinovych motorů s menším objemem (do 1,6).


Řeším stejné dilema:
Když při rozjezdu dám plnej knedlik, tak mám po pár stech metrech zařazenou pětku a můžu klidně pokračovat, při pomalém rozjezdu mám na stejné vzálenosti teprve za čtyři a v tu chvíli větší spotřebu. Takže to co tam naleju při rozjezdu navíc, zase ušetřím po zařazení pětky oproti stále ještě zařazené čtyřce při pomalém rozjezdu ( sakra, napsal jsem to vůbec česky... Mrk ).
Ideál ale bude asi někde mezi tím - každý extrém je špatný.
Jenom teorie Neutral

_______________________
Renault Laguna I 1,6l 16V r.v.1999

Lacer
Registrován: 24.11.2008
Příspěvky: 7

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 30.07.2009 19:01
Zdravím, taky toto dilema občas řeším, máte ještě někdo zkušenost s tímto tématem? Já myslím, že z pohledu fyziky je výkon=práce/čas z čeho vyplývá že vice zrychlit je víc výkonu a tím pádem víc spáleného paliva. Rozdíl krátké jízdy na 4/5 stupěn (např. jízda po městě mezi semafory) myslim je zanedbatelný v porovnání s tím co si cucne motor při svižném rozjezdu. Co vy na to? Neutral

romulus
Registrován: 30.12.2007
Příspěvky: 318

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 30.07.2009 21:02
Víc než jinde tady platí, že každý extrém je špatný. U dieselu bych se nebál šlápnout na plyn trošku víc, ale jenom chvíli a včas přeřadit na vyšší rychlost, tak abych držel motor v otáčkách kde začíná nejlepší kroutící moment. U benzínového motoru je obvykle špatné šlapat nad cca 75% plynu.
Ale lechtat plyn a jet při rozjezdu 100 metrů na dvojku, 100 metrů na trojku atd. je na spotřebu taky špatně.

_______________________
Zakladatel a správce serveru Spotřeby.cz
Pokud něco nefunguje, tak nadávejte mně ;-)

farmnf

anonymní

zasláno: 08.09.2009 15:39
Má někdo zkušenost s úspornou jízdou v Mitsubishi Lancer Sportback nebo Sportsedan 1.8 i manuál? Přešel jsem na tento vůz z Mitsubishi Carisma 1,6 i a zatím jsem na spotřebě zhruba o 1 l vyšší. Jelikož je to moje první 1.8 v životě, nevím zda je ten nárust vysoký nebo objektivní.

Závodník

anonymní

zasláno: 01.11.2009 22:42
nechci Vám do toho mluvit, ale to jsou ty vaše "úsporné motory" ... nemá to žádný výkon a když pak občas potřebujete a šlápnete na to, žere to jak prokoplé ... sám mám Golf IV 1.9 TDi základ 96 kW ... nyní hybridní turbo, 2x upravená řídící jednotka s větším intercoolerem a spotřeba na dálku při 140 - 160 km / h okolo 5l ... když jezdím po městě a jezdím v klidu, jsem v tom okolo 6,5 - 7l
co z toho plyne ? slabší neznamená úspornější ... slabý výkon motoru pak nemusí mnohdy na auto stačit a pak jde spotřeba raketově nahoru
PS: když tomu fakt šlapu, jsem na 9l ... když závodím skoro furt, tak 10 Smích

cendasklo
Registrován: 30.04.2009
Příspěvky: 29

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 02.11.2009 17:39
napsal:

nechci Vám do toho mluvit, ale to jsou ty vaše "úsporné motory" ... nemá to žádný výkon a když pak občas potřebujete a šlápnete na to, žere to jak prokoplé ... sám mám Golf IV 1.9 TDi základ 96 kW ... nyní hybridní turbo, 2x upravená řídící jednotka s větším intercoolerem a spotřeba na dálku při 140 - 160 km / h okolo 5l ... když jezdím po městě a jezdím v klidu, jsem v tom okolo 6,5 - 7l
co z toho plyne ? slabší neznamená úspornější ... slabý výkon motoru pak nemusí mnohdy na auto stačit a pak jde spotřeba raketově nahoru
PS: když tomu fakt šlapu, jsem na 9l ... když závodím skoro furt, tak 10 Smích


obecně platí: čím vyšší výkon na daný objem, tím nižší životnost. A navíc ne na každý ježdění se vyplatí naftovej motor a navíc s turbem. Jako na to moje příměstký ježdění nevím nevím jestli by to mělo smysl. Ted přemýšlím spíš nad předělávkou na LPG, ale to je na novou diskuzy.

Cairon

anonymní

zasláno: 11.11.2009 21:27
Rozjezd:
Podle mě platí, čím pomalejší tím lepší. Extrému bych se nebál. Když se chci rozjet na spotřebu do kopce, klidně pojdu 100m na dvojku. A když ten kopec bude dost prudký tak tam ani trojku nedám dokud ho nevyjedu, neb bych se se dostal mimi optimální otáčky. Podmínka je jednoduchá držet motor v ideálních otáčkách (kroutícím momentu) a podle toho řadit.

DragonIII
Registrován: 09.07.2009
Příspěvky: 35

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 12.11.2009 06:33
Snad bych dodal: ale s co nevyšším možným zařazeným převodovým stupněm Vykřičník
Když budu jezdit s motorem v ideálních otáčkách, ale se zařazenou jedničkou, tak budu mít spotřebu jako tank Velký smích

_______________________
Renault Laguna I 1,6l 16V r.v.1999

Station
Registrován: 12.05.2009
Příspěvky: 19

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 12.11.2009 21:26
Moje každodenní zkušenost s jízdou do kopce říká, že se vyplatí na začátku hned rozjet a vyjet kopec na čtyřku rychlostí cca 60km/h a otáčkami motoru kolem 1500+ za minutu. Kopec má dvě části, první (0,6km, 40m) je prudší a aktuální spotřeba je kolem 10 l/100 km a mírnější část (1km, 40m) pak kolem 8 l/100 km. Samozřejmě u jiných motorů může být výhodnější jiný styl jízdy. Z Google Earth jsem si zjistil, že převýšení je 80 m a délka trasy 1,6 km.

Takže já se spíše přilkláním k rychlejší jízdě do kopce, ideálně rychlostí 60-80 km/h na 4/5 rychlostní stupeň.

Motor 1.9TDI. Velký smích

_______________________
Octavia II 1.9 TDI PD 77kW. Mimo město 3,9. Dálnice 5,2.




Nový příspěvek

Poslední diskuse

24.01. | tuningrobNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
06.01. | FalkonNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
06.01. | ddsverNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
06.01. | WyderNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
07.12. | Kico85Spotřeby 3 - veřejná zkušebn…přečíst
04.09. | SestbitNejde pridat CSpřečíst
23.08. | tuningrobNejde pridat CSpřečíst
22.08. | WyderNevypočítavá pruměr Golfupřečíst
16.08. | WyderNevypočítavá pruměr Golfupřečíst
20.07. | ZdenekNevypočítavá pruměr Golfupřečíst

vstoupit do fóra

**

© 2007 - 2024 Float.cz + IThub.cz