Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.
Diskusní fórum | Co ovlivňuje spotřebu? | motor
djstudio Registrován: 12.04.2009 Příspěvky: 21 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 12.07.2009 22:48 |
lupen napsal: Máte někdo zkušenosti se spotřebou při rozjezdu automobilu? Mám na mysli, jestli je lepší (na spotřebu) rychlý a kratší rozjezd, nebo plynulejší (pomalý) a delší rozjezd? Pokud možno, tak hlavně u benzinovych motorů s menším objemem (do 1,6). Tohle jsem chvilku zkousel a vysel mne na spotrebu lepsi pomaly delsi rozjezd.Diky tomu ze vetsinu najezdim po meste da se to porovnat ale neni to zase nak extra rozdil ze by se tim clovek musel trapit.Nekdy ten rozjezd musi byt razantni abys nestal zase nekde na semaforu tak to resim jen obcas. _______________________ Škoda Fabia Hatchback RV 2004 - 1.4i 16V 55kW.Při koupi auta najeto 38000km. | |
DragonIII Registrován: 09.07.2009 Příspěvky: 35 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 15.07.2009 13:08 |
lupen napsal: Máte někdo zkušenosti se spotřebou při rozjezdu automobilu? Mám na mysli, jestli je lepší (na spotřebu) rychlý a kratší rozjezd, nebo plynulejší (pomalý) a delší rozjezd? Pokud možno, tak hlavně u benzinovych motorů s menším objemem (do 1,6). Řeším stejné dilema: Když při rozjezdu dám plnej knedlik, tak mám po pár stech metrech zařazenou pětku a můžu klidně pokračovat, při pomalém rozjezdu mám na stejné vzálenosti teprve za čtyři a v tu chvíli větší spotřebu. Takže to co tam naleju při rozjezdu navíc, zase ušetřím po zařazení pětky oproti stále ještě zařazené čtyřce při pomalém rozjezdu ( sakra, napsal jsem to vůbec česky... ). Ideál ale bude asi někde mezi tím - každý extrém je špatný. Jenom teorie _______________________ Renault Laguna I 1,6l 16V r.v.1999 | |
Lacer Registrován: 24.11.2008 Příspěvky: 7 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 30.07.2009 19:01 |
Zdravím, taky toto dilema občas řeším, máte ještě někdo zkušenost s tímto tématem? Já myslím, že z pohledu fyziky je výkon=práce/čas z čeho vyplývá že vice zrychlit je víc výkonu a tím pádem víc spáleného paliva. Rozdíl krátké jízdy na 4/5 stupěn (např. jízda po městě mezi semafory) myslim je zanedbatelný v porovnání s tím co si cucne motor při svižném rozjezdu. Co vy na to? | |
romulus Registrován: 30.12.2007 Příspěvky: 318 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 30.07.2009 21:02 |
Víc než jinde tady platí, že každý extrém je špatný. U dieselu bych se nebál šlápnout na plyn trošku víc, ale jenom chvíli a včas přeřadit na vyšší rychlost, tak abych držel motor v otáčkách kde začíná nejlepší kroutící moment. U benzínového motoru je obvykle špatné šlapat nad cca 75% plynu. Ale lechtat plyn a jet při rozjezdu 100 metrů na dvojku, 100 metrů na trojku atd. je na spotřebu taky špatně. _______________________ Zakladatel a správce serveru Spotřeby.cz Pokud něco nefunguje, tak nadávejte mně ;-) | |
cendasklo Registrován: 30.04.2009 Příspěvky: 29 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 02.11.2009 17:39 |
napsal: nechci Vám do toho mluvit, ale to jsou ty vaše "úsporné motory" ... nemá to žádný výkon a když pak občas potřebujete a šlápnete na to, žere to jak prokoplé ... sám mám Golf IV 1.9 TDi základ 96 kW ... nyní hybridní turbo, 2x upravená řídící jednotka s větším intercoolerem a spotřeba na dálku při 140 - 160 km / h okolo 5l ... když jezdím po městě a jezdím v klidu, jsem v tom okolo 6,5 - 7l co z toho plyne ? slabší neznamená úspornější ... slabý výkon motoru pak nemusí mnohdy na auto stačit a pak jde spotřeba raketově nahoru PS: když tomu fakt šlapu, jsem na 9l ... když závodím skoro furt, tak 10 obecně platí: čím vyšší výkon na daný objem, tím nižší životnost. A navíc ne na každý ježdění se vyplatí naftovej motor a navíc s turbem. Jako na to moje příměstký ježdění nevím nevím jestli by to mělo smysl. Ted přemýšlím spíš nad předělávkou na LPG, ale to je na novou diskuzy. | |
DragonIII Registrován: 09.07.2009 Příspěvky: 35 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 12.11.2009 06:33 |
Snad bych dodal: ale s co nevyšším možným zařazeným převodovým stupněm Když budu jezdit s motorem v ideálních otáčkách, ale se zařazenou jedničkou, tak budu mít spotřebu jako tank _______________________ Renault Laguna I 1,6l 16V r.v.1999 | |
Station Registrován: 12.05.2009 Příspěvky: 19 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 12.11.2009 21:26 |
Moje každodenní zkušenost s jízdou do kopce říká, že se vyplatí na začátku hned rozjet a vyjet kopec na čtyřku rychlostí cca 60km/h a otáčkami motoru kolem 1500+ za minutu. Kopec má dvě části, první (0,6km, 40m) je prudší a aktuální spotřeba je kolem 10 l/100 km a mírnější část (1km, 40m) pak kolem 8 l/100 km. Samozřejmě u jiných motorů může být výhodnější jiný styl jízdy. Z Google Earth jsem si zjistil, že převýšení je 80 m a délka trasy 1,6 km. Takže já se spíše přilkláním k rychlejší jízdě do kopce, ideálně rychlostí 60-80 km/h na 4/5 rychlostní stupeň. Motor 1.9TDI. _______________________ Octavia II 1.9 TDI PD 77kW. Mimo město 3,9. Dálnice 5,2. | |
Poslední diskuse
24.01. | tuningrob | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
06.01. | Falkon | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
06.01. | ddsver | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
06.01. | Wyder | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
07.12. | Kico85 | Spotřeby 3 - veřejná zkušebn… | |
04.09. | Sestbit | Nejde pridat CS | |
23.08. | tuningrob | Nejde pridat CS | |
22.08. | Wyder | Nevypočítavá pruměr Golfu | |
16.08. | Wyder | Nevypočítavá pruměr Golfu | |
20.07. | Zdenek | Nevypočítavá pruměr Golfu |
vstoupit do fóra