Kontakt
NEPŘIHLÁŠEN
Přihlásit se:
uživatel / e-mail:
heslo:

Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.

Diskusní fórum | Co ovlivňuje spotřebu? | Ekonomy tuning


Seřadit od:

cendasklo
Registrován: 30.04.2009
Příspěvky: 29

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 19.08.2009 23:03
Snad jsem to nadepsla dost výstižně. Chci rozjet diskuzy na téma tuning, který snižuje spotřebu paliva. Tuning znamená česky ladění, jak tedy vyladit auto na nejnižší spotřebu???

palucko
Registrován: 17.05.2009
Příspěvky: 10

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 20.08.2009 19:30
penumatiky s nizkym valivym odporom , vyhodit klímu , namiesto žiaroviek LEDky (tam kde sa môže) nevoziť v aute tonu zbytočností (starú :D ) , myslim že aj kompletným prerobením výfukového systému to ide a ďalej ma nič nenapadá ,, obmedziť plynový pedál .....

DragonIII
Registrován: 09.07.2009
Příspěvky: 35

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 20.08.2009 20:08
Pneumatiky s nižším valivým odporem mají, pokud vím, znatelně delší brzdnou dráhu. Opravte mě pokud to tak ale není.

_______________________
Renault Laguna I 1,6l 16V r.v.1999

cendasklo
Registrován: 30.04.2009
Příspěvky: 29

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 20.08.2009 23:02
palucko napsal:

penumatiky s nizkym valivym odporom , vyhodit klímu , namiesto žiaroviek LEDky (tam kde sa môže) nevoziť v aute tonu zbytočností (starú :D ) , myslim že aj kompletným prerobením výfukového systému to ide a ďalej ma nič nenapadá ,, obmedziť plynový pedál .....

velice spokojený sem se sportovním sáním, řádově snížilo spotřebu o dvě deci na sto km, v první verzi co sem dělal byl i nádhernej zvuk, ale to tomu zase člověk musel šlapat.

romulus
Registrován: 30.12.2007
Příspěvky: 317

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 21.08.2009 08:42
V praxi to neřeším, takže se přidám jen svými teoretickými postřehy. Obecně je potřeba odstraňovat všechno, co klade něčemu odpor. Takže sportovní sání, sportovní výfuk, chiptuning (ale jen opravdu povedený) jsou dobrá cesta, přestože to zní, jako sportovní úprava, která spotřebu naopak zvýší, ale to jen, pokud to sportovně využijete. Při stejné dynamice jízdy je takto upravené auto úspornější.
Pneumatiky s nižším valivým odporem, které jsou dražší, takže nevím, jestli je to návratná investice a opravdu mají o něco delší brzdnou dráhu. Nejvíce ušetří ve městě a na dálnici. Pneumatiky co největší, aby co nejlépe vykryly podběhy a nějaké hladší poklice.
Taky pomáhá zrušit na autě co nejvíc různých výstupků a spojlerů.
Víc mě nenapadá.

_______________________
Zakladatel a správce serveru Spotřeby.cz
Pokud něco nefunguje, tak nadávejte mně ;-)

Fanda111
Registrován: 14.09.2008
Příspěvky: 26

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 22.08.2009 20:50
Ahoj!
Jelikoz najezdim mesicne kolem 2000km tak ecotuning uz sleduji skoro rok.

1. Nejdulezitejsi vec ( bohuzel ani u novych aut neni standartni) podle me je palubni pc.Aby clovek opravdu vedel, za kolik jede nebo vzdalenost ujel. Ja mam dodatecne montovany univerzalni PP, ale zkalbrovany dle tankovani).
2. Hladke poklice mam, nejsem si vedom velkeho snizeni spotreby. (zanedbatelne - do 0.1l)
3. Decetni zakryti velikych der a otvoru vpredu vozu (kolem svetel, u kapoty apod) .
Napr. pod kazdym svetlem jsem mel otvory 2x30cm. Staci zakryt samolepici paskou na tesneni oken.
4. Vyssi tlakv pneu - jednoducha uprava. Nevyhoda na nasich silnicich (diry, hrboly). Mam tlak 2.5 bar. Nekteri jezdi i na 3 bary. Rozdil v ovladani a spotrebe je velky.

Vizualni upravy: Vselijake upravy slouzici k co nejnizsimu odporu vzduchu, je jich moc, staci hledat na internetu. Auto pak ale vypada spis jako sci-fi nebo neprilis podareny tuning (vetsi pozornost lidi a policie). Ale funguje to - nizsi odpor = nizsi spotreba. Jeden majitel Civicu snizil temito upravami hodnotu odporu vzduchu z 0.29 na 0.17. Jeho stranky: http://www.aerocivic.com/
To je jiz extrem a s timto autem bych si opravdu netroufnul jezdit po Cr Smích
Nelibi se mi jeho provedeni. Je videt, ze majitel se neparal s vizualni kvalitou. Ale jako ukazka, jak vy-ecotunit svuj vuz bohate staci.

Ja planuji: zakryti zadnich kol a mozna ten zadni spoiler (kammback)
Viz:
http://img137.imageshack.us/i/vibeaeromodsub9.jpg/

Bohuzel tyto upravy uz nejsou neprehlednutelne a specialne kammback v dlouhe verzi jako na obrazku by se urcite nasi policii nelibil. Nemluve o Stk.

Pneu s nizkym odporem jsem zavrhl, o dost drazsi a navic nizsi grip.
Vetsi upravy motor, prevodove pomery( 6 stupen) jsou uz pro profesionaly.

Co zatim pozoruji, tak eco a sport tuning nejsou zase tak odlisne. V podstate "stejna uprava" s jinym cilem a montaznimi dily.

palucko
Registrován: 17.05.2009
Příspěvky: 10

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 22.08.2009 20:59
ja robim s kombíkom na zimnych pneu 4,5l nafty na 100km , ide hlavne o tažkosť nohy , ked vidim že je na križovatke červena este daleko pred nou znižim rychlost na nejakych 30-20km/h a kym dojdem k tej križovatke uz pomali odchadzaju vsetky auta preč a ja hodim dvojku alebo trojku a idem dalej , Cool , dole miesrnym kopcom vyradím a aj ked jemne spomaluje tak idem , ale zase mam stary diesel 18 ročný 1.7 bez turba 42kw , starý črep ale spotrebou sa može rovnať dnešným úsporným autám Mrk , psychika robi vela

DragonIII
Registrován: 09.07.2009
Příspěvky: 35

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 22.08.2009 21:44
Fanda111 napsal:

... Jeden majitel Civicu snizil temito upravami hodnotu odporu vzduchu z 0.29 na 0.17. Jeho stranky: http://www.aerocivic.com/ ...

Ty brďo, tak to je fakt už těžkej úlet Mr. Green

_______________________
Renault Laguna I 1,6l 16V r.v.1999

JohnyLBC
Registrován: 30.06.2009
Příspěvky: 5

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 15.09.2009 14:35
zajímavá diskuze, hlavně to chce dofouknout gumy a dát užší, vyhodit cetky z auta a krámy co opravdu nejsou potřeba a nevozit zbytečně 30kg navíc, nejezdit pořád s plnou nádrží protože to jsou taky kila navíc jak kdybyste vozili větší dítě v autě....no a je to taky o noze Úsměv ))
když máte třídvířko a nevozíte lidi klidně bych vyhodil z auta i zadní sedačky Úsměv ))

cendasklo
Registrován: 30.04.2009
Příspěvky: 29

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 23.09.2009 21:44
podle mě je základ mít auto v perfektním stavu. Já sem měnil svíčky, rozvody, ventily seřizoval, nechla si změřit komprese a diagnostiku. Ted se chystám na vyčisštění škrtcí klapky a šupl sem tam sportovní vzduchovej filtr. Tady ty srandy nejsou na felici vůbec drahý a můžu říct že se vyplatí co se týče spotřeby, tu sem měl ted v létě 6l a na výkonu je to taky poznat, motor táhne opravdu dobře což chváli i všichni co stím autem jeli (i automechanici). Další úpravu výhledově plánuji světla na denní svícení...a o dalších možnostech sem rozjel tuhle diskuzy




Nový příspěvek

© 2007 - 2019 Float.cz + IThub.cz