Kontakt
NEPŘIHLÁŠEN
Přihlásit se:
uživatel / e-mail:
heslo:

Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.

Diskusní fórum | Co ovlivňuje spotřebu? | motor


Seřadit od:

Tomshon
Registrován: 14.01.2008
Příspěvky: 10

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 19.04.2008 23:49
Bonfire napsal:

obecně čím menší objem, tím menší spotřeba Mr. Green ale neplatí to vždycky

Jo, to mi povidej. Viz obrazek ze tve galerie. [link=http://www.imghosting.eu/view.php?img=P1200010.JPG]tady?[/link]

akumak
Registrován: 13.03.2008
Příspěvky: 40

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 13.05.2008 07:45
Ještě k tématu vyřazování rychlosti z kopce u novějších vozů se vstřikováním. Pokud potřebujete přibrzdit, určitě nevyřazujte. Ale z mírného kopce, kdy po vyřazení drží vůz rychlost, nebo zpomaluje jen zvolna - je lépe vyřadit. Rozjeďte a počítejte. Motor na volnoběh vezme asi 2 litry za hodinu chodu při nějakých 900 otáčkách. Ale se zařazeným převodem, pokud musíte mírně přidat,aby se vůz nezastavil - točí motor několikanásobně víc a tedy i spotřeba rychle roste. Je to překvapivé množství paliva, které můžete ušetřit.

Beat
Registrován: 11.01.2008
Příspěvky: 30

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 29.05.2008 18:28
Jezdím hodně a často. Na spotřebu má vliv kvalita paliva a styl jízdy. No a správný tlak pneumatik. Ty udělají opravdu hodně. Ono i kvalita. Na polských to byl děs běs (naštěstí z půjčovny pro firmu), když mi tam pak dali Barumky tak spotřeba šla dolů skoro o litr! Je také sice pravda že čím menší objem motoru tak spotřeba je nižší, ale záleží jak a kde se jezdí. Ve městě je to hodně znát. Větší sežerou sakra víc. Nelze paušalizovat. Zase si musím vybrat zda pojedu úsporně, ale třeba mnohem déle a příjdu o více peněz než když pojedu svižně a vydělám více. Jim jsem to vzdal a sleduji to jen abych poznal zda se něco neděje s autem. Po výměně oleje, tlumičů, ramen a výfuku mi spotřeba začíná zase klesat.

Fantan
Registrován: 23.07.2008
Příspěvky: 9

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 30.07.2008 10:02
Pár postřehů k úspoře: Léta jsem hodně vyřazoval na neutrál, dojížděl, jezdil "kyvadlově" - rozjel, vyřadil, nechal spadnout, opět rozjel... Pořád to fungovalo dobře, ale teď u stříkačky jsem se přesvědčil, že je lépe jen ubrat-čerpadlo nedává nic, na volnoběh je směs bohatá a spotřeba se naopak zvýší.
Sledoval jsem TIRáky v kolonách - popojedou teprve, až je před nimi dlouhá mezera (občas toho využiju a vsunu se do ní).
Obecně důležitá je plynulost-brzda "žere" nejvíc.
Klimu zapínám jen na krátkou dobu (jen pokud se v autě o trochu neochladí) a spíš z kopečka (pokud to jde).

Fantan
Registrován: 23.07.2008
Příspěvky: 9

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 07.03.2009 16:13
Mám GETZ 1,4/73 kW, většinou jezdím kolem 2000 otáček, tedy na spodní hranici doporučeného rozmezí (2-4K) velmi "katolicky", žádné závodění, přesto mám průměr kolem 7-7,5 l/100.Mám pocit, jako kdyby měl motor v nízkých otáčkách moc bohatou směs, táhne už skoro od volnoběhu, abych nepřelezl "50", musím v obci nejvýš na "trojku". Při mém stylu jízdy jezdím s Feldou 1,3 kolem 6,0 l(100 - s vlekem! Už fakt nevím, co s tím!

richec
Registrován: 17.12.2008
Příspěvky: 2

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 12.03.2009 18:28
Fantan: přibližně rok vlastnim Vectru 1,8/85kw 16ti ventil a jak píšeš Ty, jezdil jsem spíš s nízkýma otáčkama a myslel jsem, jak jezdím na spotřebu. Pak si ale od mě půjčil auto brách o kterým vím, že jezdí jak ho.ado. Motor řádně do otáček, ale ne zas do červenýho pole otáčkoměru. A žádný kadlakadla. A ejhle, spotřeba na palubáku téměř o 2 litry nižší. Tak jsem si vzal z jeho stylu jízdy trochu příklad a je to na spotřebě poznat. Tak to zkus i Ty a netrap motor pod otáčkama. Ikdyž se Ti to tak nejeví Mrk Pak dej vědět, co spotřeba

akumak
Registrován: 13.03.2008
Příspěvky: 40

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 16.03.2009 13:16
Jen ze zkušenosti - energie sama nikde nevzniká. Jde jen o to, jak co nejlépe využít energii paliva, které motoru dáváš prostřednictvím plynového pedálu. Správné množství ve správnou chvíli. Když chceš jet, musíš přidat plyn. Ale - využívej k akceleraci jízdu z kopce, snaž se udržet rychlost po rovině s co nejmenším sešlápnutím plynu. Akceleruj pozvolna. Pod kopcem musíš včas přiložit"lopatu černého uhlí"! Nenech spadnout rychlost a otáčky motoru! Z kopce přibržďuj motorem, hospodař se setrvačností. Zapomeň na nohu položenou z kopce na brzdě. Podle uspořádání motoru zvol styl jízdy - vyřazuj z kopce pokud mušíš šimrat plyn, aby ti auto nezpomalovalo. Po rovině zhruba platí - spotřebu určuje počet zážehů motoru na ujetou vzdálenost. Kdo má měřič spotřeby, má to trochu snažší, ale zhruba platí - nízké otáčky na pětku používej jen jako udržovací, při zrychlení , nebo do kopečka podřazuj. A nad stovku už se citelně zvyšuje spotřeba odporem vzduchu.

TONCL
Registrován: 20.03.2009
Příspěvky: 25

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 21.03.2009 22:08
Taky je dúležitej kroutící moment.
Kouknout se na specifikaci-graf motoru a zjistit, při jakých otáčkách krouťák nejvíc ,,táhne".

_______________________
od 30.7.2008 majitel Dacia Logan MCV Arctica 1,5 dci 50 kw, 7-míst, černé folie na oknach v kufru, tažný a vpředu zástěrky,na zimu ultra grip 7+

Cesťák
Registrován: 15.03.2009
Příspěvky: 3

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 13.04.2009 14:49
Někdo tu napsal: "Základem je netlačit na pilu..."
Pod to se podepisuji!
Prošel jsem si obdobím "lítání" kdy jsem měl spotřebu s 1,6 16v 9l/100 a teď jezdím s 2,6 V6 24v okolo 8l/100.
Rozhodující je samozřejmě objem válců a přizpůsobení stylu jízdy objemu motoru a okolním podmínkám. Jakost paliva má jen malý vliv a můžeme ji řešit, až budeme mít jasno ve stylu jízdy.
Denodenně vidím na silnici lidi, kteří jezdí stylem brzda-plyn. Tito lidé nemusí řešit jaké tankují palivo a za kolik stejně jako kolik je stojí svícení apod. Doporučuji nenadávat na kamioňáky, ale poučit se z jejich stylu jízdy.
U vyšího objemu nedoporučuji řešit jestli zapnout klimu, nebo ne, nebo to, kolik mám naloženo. Jel jsem pro 500kg do Německa a obě cesty, prázdná i plná mě vyšly na stejno.

Lacer
Registrován: 24.11.2008
Příspěvky: 7

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 12.05.2009 23:27
Fantan napsal:

Mám GETZ 1,4/73 kW, většinou jezdím kolem 2000 otáček, tedy na spodní hranici doporučeného rozmezí (2-4K) velmi "katolicky", žádné závodění, přesto mám průměr kolem 7-7,5 l/100.Mám pocit, jako kdyby měl motor v nízkých otáčkách moc bohatou směs, táhne už skoro od volnoběhu, abych nepřelezl "50", musím v obci nejvýš na "trojku". Při mém stylu jízdy jezdím s Feldou 1,3 kolem 6,0 l(100 - s vlekem! Už fakt nevím, co s tím!


1, Zdar, doporucuji nejezdit "katolicky" a klidne v obci tu 4. zaradit, pokud to netocis zrovna na 1000ot tak to motoru nevadi, klidne na 1500ot jezdi (po rovine...)

2, Getz 1,4i ma 63 nebo 71kw podle roku vyroby a ne 74kw, to pisu proto, ze jestli jsi s feldou 1,3 (ktera ma 50kw kdyz buh da a strejda si priplatil za nejsilnejsi motor) jel za 6L, tak nekde se tech 21kw na spotrebe projevit musi...

3, v dnesni dobe modernich motoru a vstrikovani resit mensi bohatost smesi.... Velký smích




Nový příspěvek

© 2007 - 2021 Float.cz + IThub.cz