Kontakt
NEPŘIHLÁŠEN
Přihlásit se:
uživatel / e-mail:
heslo:

Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.

Diskusní fórum | Co ovlivňuje spotřebu? | motor


Seřadit od:

vwCharlie
Registrován: 12.10.2008
Příspěvky: 1

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 19.12.2009 14:59
no hlavně důležité je se rozjet už na rovině a nebo z kopce a ne pak v kopci. Jak vidím ty mamlasy,co jedou z kopce s nohou na brzdě a pak se do kopce rozjížd a za nima kula dýmu,tak ve mě rve,když je tam plná a nemůžu take chuje předjet. Mám slabé auto a snažím se využívat setrvačnosti vozu

akumak
Registrován: 13.03.2008
Příspěvky: 40

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 29.12.2009 12:42
Zkuste jezdit na kole. To je nejlepší poznání. Rozjezd nejlépe z kopce, nebo po rovině. Plynule, bez křečí, ale jet, né se plížit. Přeřazovat nahoru. Pod kopcem musím mít kinetickou energii a včas přeřadit dolů! Zvlášť pro ty, co mají slabé motory. Na kole také nevyšlápneš stoupák na nejmenší kolečko. Vyvaruj se akcelerace do kopce (když to nevyžaduje situace - ale pamatuj - palivo platíš ty)! Silný motor je ve výhodě - stačí jen šimrat (pokud to není přeplňovaný jednolitr, který zase dlouho nevydrží ). Ale ve městě si vezme o to víc. Majitel silného auta nemusí hledět na spotřebu - když máš na opičku, musíš mít i na banány. Ale i se slabým motorem se nechá jezdit. Jen to chce trochu pokory, sebekázně a plynulosti v dopravě. A vyřazovat tam, kde auto drží setrvačností rychlost. A kdo má měření, ten se tohle naučí hodně rychle. Tedy pokud nehlásá heslo - bere mi to dvanáct litrů, ale není boha, aby mi někdo ujel. Hodně bezpečných kilometrů v tom dalším roce.

Maduser
Registrován: 12.01.2010
Příspěvky: 5

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
zasláno: 13.01.2010 21:32
akumak napsal:

Zkuste jezdit na kole...
Naprosto souhlasím. Musím se přiznat, že pohybovou a polohovou energii jsem se naučil nejvíce využívat s benzínovými Fábiemi (1.2HTP-1.4MPI) na dálnici. Pokud jsem si chtěl udržet rozumnou rychlost i do kopce, tak bylo třeba hodně počítat.

V této chvíli dávám přednost dieselům. Optimální parametry motoru považuji tyto 100-125kW, 300-500Nm. Nejlepší spotřeby na nádrž jsem dosáhl na Rakouské dálnici s Mercedesem C200 CDI 112kW 346Nm, 3,4l/100km, konstantně 130-150km/h. S motorem 1.5 CRDi 81kW 228Nm (Hyudai Accent) jsem stejnou vzdálenost o rok později ujel se spotřebou 5,4l/100km. Proto budu ve svém dalším voze preferovat diesel o objemu 2.0, který bude odpovídat parametrům výše.

akumak
Registrován: 13.03.2008
Příspěvky: 40

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 10.03.2010 19:18
Ještě jednou k úsporné jízdě. Nečekej, že něco uspoří auto samo o sobě ! Že pojede zadarmo. Je to na tobě ! Když sedáš za volant s pocitem nervozity a spěchu, NIC neušetříš. Je to celé o sebeovládání a vnitřní pohodě při jízdě. Je to kompromis, mezi vůlí a požitkem z jízdy. Kdo potřebuje adrenalin, ten nedokáže jezdit s nízkou spotřebou. To je potřeba si uvědomit především. Každé nervózní dupnutí na plyn, nebo brzdu se započítává do celkového skóre!
Začíná nám předjaří, tak hodně klidných a bezpečných kilometrů.

rbshooter
Registrován: 31.12.2009
Příspěvky: 3

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 10.10.2010 11:05
až je mi s toho na bliti co tady vidim
1500otaček v benzináku ? bych se divil že motor nevyleze a nedá ti přes držku
2 věc záleží na výrobci auta
Ideální je jezdit v rozmezí největšího kroutícího momentu je jasny že když to vaše HTP bude mít krouták kolem 2 tis největší tak je jasny jezděte si klidně na volnoběh
já sám osobně mám auto(viz profil) které točí 9tis ot největší vykon mam při 6.5tis a největší krouták mam při 4.5tis a z několika jízd Hradec Králové Do mohelnice a zpět kdy se neloudám a předjíždím tak průměrná rychlost je 110km a otáčky okolo 3 tis až 3.5 tis (mám krátkou sportovní převodovku 2tisOt na 5 ku jedu 60km/h)

O dizlech se bavit nechcu je to jiny auto na jiny podmínky nizké náklady na provoz vysoké na opravu

Výsledek je takovej že spotřeba je závislá na znalosti cesty kterou jedu na voze a emisích a na vyrobci a i na blbosti obsluhy .a nesouhlasím s tvrzením že spotřebu určuje počet zápalu :(

DragonIII
Registrován: 09.07.2009
Příspěvky: 35

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 10.10.2010 14:35
Neber si to osobně, ale tady se řeší jak jezdit s co nejnižší spotřebou, a když koukám na Tvůj profil, tak si nemyslím, že bys měl v tomto ohledu radit ostatním. Ale jedno uznávám, a to s těmi 1500 otáčkamy.
Jinak opravdu nic ve zlém, je to Tvé auto, Tvá peněženka a Tvá věc. Mrk

_______________________
Renault Laguna I 1,6l 16V r.v.1999

Station
Registrován: 12.05.2009
Příspěvky: 19

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 11.10.2010 08:22
Jestli má zájem řešit spotřebu, tak bych akorát doporučil vytvořit nové vlákno s názvem něco jako: "Jak jezdit úsporně, ale nepřijít o radost z jízdy." Dovedu si představit, že by se našlo pár zájemnců, co na to rádi šlápnou, ale nechtějí živit pumpaře a stát (daň). Proč ne. Když nechce někdo kvůli spotřebě měnit styl jízdy, tak může stále změnit spoustu jiných věcí, co mu pomůžou k nižší spotřebě, například, kvalitní paliva, aditiva, snižování hmotnosti vozu. Když chceš super adrenalin, tak svezeš tchýni Velký smích

_______________________
Octavia II 1.9 TDI PD 77kW. Mimo město 3,9. Dálnice 5,2.

rbshooter
Registrován: 31.12.2009
Příspěvky: 3

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 11.10.2010 10:41
DragonIII napsal:

Neber si to osobně, ale tady se řeší jak jezdit s co nejnižší spotřebou, a když koukám na Tvůj profil, tak si nemyslím, že bys měl v tomto ohledu radit ostatním. Ale jedno uznávám, a to s těmi 1500 otáčkamy.
Jinak opravdu nic ve zlém, je to Tvé auto, Tvá peněženka a Tvá věc. Mrk


Ano jestli jsi koukal na muj profil tak by jsi viděl že jezdím na ethanol proto mě spotřeba tolik nesere
auto vubec nešetřím jezdím tak jak to motor chce takže hrnout se mimo město na 3ku a motor na 5.5 tis není žádný problem Auto mám upravené taže EGR zaslepeny Kat Fuč jiné trošku větší vstřikovače ale auto ma psaný v papírech dálnice 90 6.4l/100 a to už tam je 2900ot a uznej že 1.6 ta toje s 80kw A 1.8 S 100KW je krapátko rozdíl
souhlasim moje druhy auto nissan almera 1.4 umí jezdit za 6,4 kombino ale na dalnici při 120 to je rázem 8l ale vůbec se s autíčkem nedá svíst .

Pokud ale víte co je GDI u miciny tak náš space star jezdí za 6.8 -7.3 podle PP a to je to 1.8/92kW Euro 3 norma

Základ spotřeby je že pokud auto pojede na chudou směs což je labda 1 a víc tak se zvyšuje teplota v spalovaci komoře a dochází k propálení pístu do cca 20 vteřin proto výrobci dělají to že dají více paliva více paliva sežere všechen kyslík a zbytek paliva na který kyslíku u ž nevyšel ochladí spalovací prostor a i spaliny tím zabrání tomu aby i kat shořel
Při zrychlování musí být bohatá směs jinak by jste daleko nedojely Proto výrobce až do nedávna spotřeba netrápila spotřebou pouze omluvily svoji fušeřinu viz favorit který jezdí za 10litru tak jak tady na webu je vidět

Koval
Registrován: 06.08.2010
Příspěvky: 1

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 24.10.2010 09:31
V létě jsem zajel i za 3,5l na100km podle PP, ale po přepočítání to bylo tak 3,8. Teď jezdím za 4,9.

Zaragus
Registrován: 07.12.2010
Příspěvky: 28

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
zasláno: 08.12.2010 08:30
velmi se mi líbí komentáře pana AKUMAKA. Nedá se mu totiž vůbec co vytknout, ani kdybych chtěl opravdu rejpat nad maličkostmi.

Dovolím si všem řidičům poznamenat jeden fakt:
Řidič se bohužel musí přizpůsobovat autu, né naopak.

(Hospodské kecy ve stylu, že auto si časem zvykne - že ho řidič musí naformátovat je kec, řídící jednotku nikdo nenaprogramuje, s autem se prostě musí hlavně jezdit a né s ním stát jen věčně v garáži a jezdit ročně do 10tisíc kilometrů. (btw mrtvý nejetý motor se prostě po pár set kilometrech sám probere k životu, pokud ne , pomůže mu jemné omlazení od mechanika)




Nový příspěvek

© 2007 - 2024 Float.cz + IThub.cz