Kontakt
NEPŘIHLÁŠEN
Přihlásit se:
uživatel / e-mail:
heslo:

Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.

Diskusní fórum | Co ovlivňuje spotřebu? | motor


Seřadit od:

Zaragus
Registrován: 07.12.2010
Příspěvky: 28

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
zasláno: 08.12.2010 08:47
rbshooter napsal:

až je mi s toho na bliti co tady vidim
1500otaček v benzináku ? bych se divil že motor nevyleze a nedá ti přes držku

1500 otáček není žádný hřích, zvlášť ne u nízkootáčkových benzínů. Kdo nedokáže pochopit, že na udržení konstatní rychlosti na rovné cestě nebo mírně z kopce nemusí motor zbytečně točit, by se o spotřebě moc bavit neměl. 1500 ot už je samozřejmě hranice, ale budeš mě kritizovat za 1750 otáček? A budeš mě kritizovat za 1500 otáček když pojedu s Volvem s motorem 4litry? Nejprve je vhodné se bavit o konkrétním stroji, pak kritizovat otáčky.. Ono bez urážky, mezi benzinem a dieselem zase tak moc rozdílu není, jen že benzín prostě nemá tak velikou sílu (nemluvím o výkonu, protože si to lidi docela dost pletou) (síla = kroutící moment -> nejvýstižnější parametr motoru)

filda2003
Registrován: 23.11.2010
Příspěvky: 1

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 07.02.2011 10:24
1500 ot/m je fakt málo jak na benzína, tak na moderní osobní naftu.

když jsem měl polo 1.0i 33kw a jezdil jsem na spotřebu po rovině do těch 2000ot/m tak mi v kopci při rozjezdu v 3500ot/m pak vyletěla ojnice .... no a teď mám boru 1.9 TDi PD 85kw, kdybych točil zase těch 1500ot/m tak mi odejde regulace turba, dvouhmotý setrvačník a další díly ... takže jezdím jako s benzínem kolem 2000ot/m a jede to za stejné peníze jako to polo .. je to fakt hodně o tom, že nepojedu z křižovatky na plný plyn abych někomu ukázal jak mi to jede. že když dojíždím ke kruháči, tak nebrzdím na poslední chvíli ale motorem to postupně zbrzdím atd .

Zaragus
Registrován: 07.12.2010
Příspěvky: 28

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
zasláno: 23.02.2011 09:28
fildo, 6tiválcový benzín s volnoběžnýma otáčkama 400, krouťákem 120Nm při 1500ot, výkon si snad spočítáš Smích Věř, že to s podtáčením nemá nic společného...

Je důležité si uvědomit, že záleží právě na té síle v otáčkách. Pokud nějaký motor tu sílu nemá tak nemůžeš čekat že tě utáhne. Velmi záleží na stabilitě uložení motoru ,jeho setrvačnosti a vyvážení. Je jasné, že u motoru s uložením kliky na 3ložiskách nemůžu čekat stabilní chod při nízkých otáčkách, ale snad každý řidič sám pozná na chování vozu, kdy a co dělá motoru dobře ne? Je to jenom o tomto, rozhodně to není o číslech, jelikož je motor a je motor.

co se turbodízlu týče zastávám jednoduchou definici - jezdit vždy s roztočeným dmychadlem. tedy kolem 1800 ot minimálně (o tebou zmíněných motorizací)

George

anonymní

zasláno: 01.05.2011 20:56
zdravím mám VW Polo r.v.2000 typ 6n2 1.0 37kw a má spotřeba mimo město je 4,2-4,6l/100km samozřejmě se to netýká dálnice tam se dostávám až na 7l/100km město mám průměrně 5,5l/100km takže si opravdu nemůžu stěžovat až na tu dálnici ale hold to je spíš auto do města noSmích

šulda
Registrován: 09.06.2010
Příspěvky: 160

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
zasláno: 05.05.2011 00:55
Tohle udělám se svou O II taky Mr. Green

Polda

anonymní

zasláno: 17.05.2011 20:34
Ahoj,
jezdim s idealnim autem pro dosazeni nizke spotreby (E46 330xi) Smích Obcas se dostanu k 9l, ale dlouhodoby prumer prevazne mimo mesto mam 10,5l. Kdyz se snazim, dokazu se dostat k tem 9l, ale jet 110 na dalnici je opravdu jen pro silnou naturu, kdyz jedu normalne, jsem nekde okolo 10 a kdyz jedu svizne (opravdu, je relativni, co znamena svizne, kdyz mate 70kW a nebo 170kW) tak jsem nekde kolem 11l. Ve meste s par kolonama neni problem dostat se k 16l..
K tem nizkym otackam: rozhodne nizke otacky vedou k nizke spotrebe, ale nejsem si jisty jak je to se zivotnosti. Napr. BMW tvrdi, ze sve (nove) motory konstruuje tak, aby mohly jezdit kolem 1000ot. Nehlede na pocet valcu ci objem... To je fakt sila.
A ty ruzny eko- indikatory v modernich autech radici preradit kdyz jedete treba na 1500ot v nejakem slabouckem ctyrvalci.. Sila.
Kazdpoadne automaty opravdu jezdi pri minimalnich moznych otackach. Pod tech 1500ot vubec nevahaji jit...

Zaragus

anonymní

zasláno: 19.05.2011 11:56
Motory, se konstruují na počet cyklů. Vysvětlit důvody a celkový background nevydá ani na diplomku, ale všeobecně lze říct,- pokud méně točíš, déle budeš jezdit. Samozřejmě s ohledem na charakteristiku motoru.

Demik
Registrován: 15.06.2013
Příspěvky: 1

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 30.07.2013 20:18
Bonfire napsal:

vždyť to má už v názvu... HTP = Hodně Tankuj Palivo Velký smích

já bych spíše řekl honem to prodej Smích jedna paní si koupila 1.2htp a žere jí to víc jak to moje a strejda má starší fábii 1.4 a jezdí za 11l na 100km Smích

Print
Registrován: 21.10.2013
Příspěvky: 1

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 21.10.2013 21:57
Ještě že mám lpg :D

Miloš

anonymní

zasláno: 09.02.2014 16:14
no ja mám HTP 47 kw a aj 1,4 63 kw obe škoda fabia na oboch dokážem ísť za 5l a nie som brzda premávky je pravda že na dialnici htp zožere asi o jeden liter viac oproti 1,4 ale zase v meste je to naopak ako to tu bolo písané všetko je o plynulosti s bratom sme šli rovnakú trasu zhruba 300 km jazdí dosť prudko, prišiel asi 20 min. predomnou ja so spotrebou 5,6 on 7,8/100 motory máme zhruba rovnaké on má fuson 1,4 ja fábiu 1,4




Nový příspěvek

© 2007 - 2021 Float.cz + IThub.cz