Kontakt
NEPŘIHLÁŠEN
Přihlásit se:
uživatel / e-mail:
heslo:

Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.

Diskusní fórum | Úsporná jízda | Neutrál vs. bez plynu


Seřadit od:

al.zavoral
Registrován: 06.02.2013
Příspěvky: 5

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 17.10.2013 17:01
juhůůů , ono to sem sice moc nesedne , ale jen tak pro odlehčení a trochen humoru, jakej jsem objevil návod.. :D :D :D

http://dusan.pc-slany.cz/autoskola/autoskola-helpka-2.htm
Velký smích Velký smích Velký smích

Ilem

anonymní

zasláno: 18.10.2013 18:27
Když tak koukám kolik rozporuplných rad tu najdu, tak cítím potřebu se k tomu vyjádřit. Už jsem najezdil pěkných pár set tisíc kilometrů a když přesednu za volant po kolegovi, začne se zvyšovat vypočtená dojezdová vzdálenost. Už se mi stalo i to, že dojezd se během mnou ujetých 40ti kilometrů zvýšil o dalších 40 kilometrů, (takže vlastně 80) teprve pak začal klesat. Takže si myslím, že jezdím úsporně. Moje metoda je jednoduchá. Když jedu z kopce a potřebuji brzdit, brzdím motorem. Pokud však je svah tak málo prudký, že musím přidávat plyn, aby auto nezpomalovalo, pak vyřazuju na neutrál. Ale pak dál už přibrzďuju pouze brzdama, přestože by šlo znovu zařadit a přibrzdit si motorem. Ušetřil bych tím palivo i brzdy. Co bych tím ale neušetřil je spojka. A protože výměna spojky je finančně mnohem náročnější, než výměna brzdových destiček, šetřím raději spojku než brzdy. Před kopcem se trochu víc rozjedu, abych využil setrvačnost auta a nemusel všechno tahat palivem. Také je blbost brzdit motorem pod volnoběžnými otáčkami. Ve chvíli, kdy otáčky poklesnou na volnoběžné, kašle počítač na to, že chcete brzdit motorem a začne dodávat palivo, aby motor nechcípl. To se projevuje známým \"škubáním\" \r\nStejná je situace na křižovatce. Když dojíždím ke křižovatce, nechávám zařazený poslední rychlostní stupeň, který byl a obvykle přibržďuji zároveň i brzdami. Ve chvíli, kdy otáčky motoru klesnou na volnoběžné, vyřazuji a dál už je to jen na brzdách. Je kravina brzdit motorem před křižovatkou za každou cenu podřazováním. Tím se nejvíc likviduje spojka. Nevím, proč se to stále v autoškole učí. Všechny mé děti jsem musle tento zlozvyk odnaučit. Moje spojka vydrží 300 000 km u aut, u kterých se běžně mění na 120 000 km. \r\nSice o tom to tu není ale pro úplnost, spojku šetřím i jinak. Například při podřazení si nejprve přidám plyn, aby se srovnaly otáčky a teprve potom pouštím spojku, tak, aby rozdíl otáček byl co nejmenší. (jako kdybych jezdil s nesynchronizovanou převodovkou)\r\nJeden řidičský machr mi kdysí říkal. \"Jezdit musíš tak, aby v autě nikdo nepoznal, že brzdíš, že řadíš, že se rozjízdíš, že zatáčíš.,... (samozřejmě pokud dotyčný to řízení nesleduje). Pokud se budete řídit tímto pravidlem, ušetříte nejen palivo, ale celé auto. Ony ty nánáklady na servis jsou mnohdy dražší, než ušetřené palivo.\r\nPominul jsem auta s karburátorem, protože těch už moc nejezdí. Tam se přívod paliva při brždění motorem nezavíral. Ono to ani nemělo smysl, protože plováková komora se postarala o dostatečnou zásobu.

sindelar
Registrován: 24.10.2012
Příspěvky: 1

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
zasláno: 21.10.2013 16:45
u karburatoru urcite vyrazovat a nechat volnobeh, u vstrikovani se rika, ze se uplne uzavren privod paliva, neni to az tak uplne pravda, motor musi byt mazan(ikdyz ukazuje nulu) nejen olejem ale i palivem hlavne kvuli ventilum, takze je uplne jedno jestli vyrazovat nebo jet z kopce s kvaltem(dle meho dlouhodobeho zkouseni)

Havlicek.Lukas
Registrován: 15.01.2010
Příspěvky: 117

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 21.10.2013 17:26
mazat ventily palivem?
a vyfukovy ventil mazes jakym palivem kdyz uz to jsou vlastne jen horke spaliny ??

tak proc se delaji tvrzene sedla ventilu ?? aby ......

Jiří Plzeň

anonymní

zasláno: 06.10.2014 20:06
Zdravím. Záleží na podmínkách. Neutrál, spotřeba, delší dojezd. Kvalt, nulová spotřeba, kratší dojezd. Při rozumném brždění motorem se šetří brzdy. A tak je pro mne lepší volba dojezd na kvalt. Spojku sešlapovat jen na nutnou dobu, tedy jen při řazení. Snižuje se opotřebení spojky.

Karel007
Registrován: 27.02.2012
Příspěvky: 2

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 31.10.2014 21:54
Zdravím.....plně souhlasím s příspěvkem od Ilema. Taky už mám za svou řidičskou kariéru "možná 10-ti násobek obvodu rovníku" odježděno, takže nejsem žádné "řidičské embryo" Smích - prosím, neberte někdo osobně. Zajímavé je hlavně to, že stejnou vzdálenost se stejným profilem dokáži zajet průměrně více jak o litr méně než moje manželka Nápad . Takže je to o stylu jízdy a plného využívání setrvačných hmot auta. Je fakt, že mám nafťáka, u kterého se mnohem víc dá využívat "brzdového účinku" motoru, jelikož mám dvouhmotový setrvačník, musím toto vzít v potaz a nebrzdit motorem až k volnoběžným otáčkám...to by se mi asi finančně nevyplatilo, ale konkrétně u diesla mám docela potvrzeno, že nějaké "táhlé" rozjíždění až po cestovní rychlost je docela nálož na spotřebu. Moje zkušenost je co nejvíce využít krouťaku motoru (a nafťák bere docela doost od spodu do max. 2500ot.) a prostě to tam co nejrychleji "naknedlíkovat" až do nejvyššího rychlostního stupně odpovídajícímu aktuální rychlosti. Toť mé osobní zkušenosti ověřené jízdou. Jen pro doplnění....jízda Praha - Břeclav cca 250 km NE PO DÁLNICI!!! při 90% dodržování předepsaných rychlostí spotřeba 4,4l/100km...doba jízdy asi 3,5 hod..... auto 2,0dCi ...chiptuning

Karel007
Registrován: 27.02.2012
Příspěvky: 2

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 31.10.2014 22:03
sindelar napsal:

u karburatoru urcite vyrazovat a nechat volnobeh, u vstrikovani se rika, ze se uplne uzavren privod paliva, neni to az tak uplne pravda, motor musi byt mazan(ikdyz ukazuje nulu) nejen olejem ale i palivem hlavne kvuli ventilum, takze je uplne jedno jestli vyrazovat nebo jet z kopce s kvaltem(dle meho dlouhodobeho zkouseni)


Toto se doporučovalo hlavně u dvoudobých zážehových motorů, jelikož do paliva se přidával motorový olej, který měl za úkol mazat motor a při sjíždění táhlých kopců při zavřeném karburátoru volnoběžný systém nedokázal plně mazat motor, bylo potřeba kvůli zadřítí motoru občas přidat rozumně plyn a tím vlastně namazat motor a i částečně schladit. u čtyřdobých motorů to nemá žádný význam, jelikož mají olejovou vanu s jeho neustálým nuceným mazáním motoru.

šulda
Registrován: 09.06.2010
Příspěvky: 160

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
zasláno: 02.11.2014 09:51
Karel007 napsal:

než moje manželka.................."naknedlíkovat"

Jen potvrdím jak manželku tak knedlíky Mrk Stejnou trasu zajedu za sakra míň a sakra rychlejc Mr. Green To táhlý rozjíždění není pro auto ani spotřebu dobrý Mrk

corsair
Registrován: 13.08.2014
Příspěvky: 3

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 09.11.2014 21:41
na karburatorovom voze aj na inekcii je LEPSIE vyradovat do neutralu. Z jedneho dovodu - na neutrali ti to dojde dalej. Osobna skusenost, FABIA II 1.6 16V spotreba podla technicaku 7,9l/100km, moja spotreba (rychlost do 80km/h) 4,6l/100km

šulda
Registrován: 09.06.2010
Příspěvky: 160

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
zasláno: 12.11.2014 12:31
corsair napsal:

LEPSIE

Máš na to patent Mr. Green Vítězové Economy Run to kombinují, jen je potřeba to umět.




Nový příspěvek

Poslední diskuse

24.01. | tuningrobNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
06.01. | FalkonNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
06.01. | ddsverNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
06.01. | WyderNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
07.12. | Kico85Spotřeby 3 - veřejná zkušebn…přečíst
04.09. | SestbitNejde pridat CSpřečíst
23.08. | tuningrobNejde pridat CSpřečíst
22.08. | WyderNevypočítavá pruměr Golfupřečíst
16.08. | WyderNevypočítavá pruměr Golfupřečíst
20.07. | ZdenekNevypočítavá pruměr Golfupřečíst

vstoupit do fóra

**

© 2007 - 2024 Float.cz + IThub.cz