Kontakt
NEPŘIHLÁŠEN
Přihlásit se:
uživatel / e-mail:
heslo:

Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.

Diskusní fórum | Úsporná jízda | Neutrál vs. bez plynu


Seřadit od:

Beat
Registrován: 11.01.2008
Příspěvky: 30

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 07.10.2008 07:13
Zda má tvoje auto karbec nebo ne zjistíš když se podíváš na motor. Karburátor je karburátor a ať je jakkoliv vylepšen, je to karburátor. Mrk
K tomu vyřazování z kopce je to opravdu na odhadu a na situaci. Dokonce i z některých kopců zcela vypínám zapalování. Felda nemá posilovač řízení(ta moje) a brzdy sice po chvilce trošku stuhnou, ale většinou přibržďuji motorem. Dám rychlost a nebo vyřadím.Něco jako motorová brzda u velkých aut, ale tam se zavírá výfukové potrubí. Dělám to jen při málo hustém provozu. Ve městě nevypínám motor. Mám strach že nenastartuji. Startér by to měl v pohodě vydržet, ale nesmí se"protůrovat" když se nastartuje, to je pak spotřeba spíše větší. No a u toho kdo jezdí krátké cesty, atak díky svícení se může stát že se mu nebude dobíjet baterka. Přeci jen na startování je toho proudu potřeba více.

Zejwy

anonymní

zasláno: 07.10.2008 20:51
Tak karburátor ta moje Fiesta nemá. Je to stříkačka. Samo označení motoru 1.3i to říká (injection).
Čili se budu držet vašich rad a snad stáhnu spotřebu na co nejmíň.
Ještě bych se chtěl zeptat, jestli třeba déle neměněnej olej v převodovce může mít taky vliv na spotřebu? Protože mi přijde, že poslední dobou mám nějakou větší spotřebu než dřív.A seřízení ventilů má nejspíše vliv taky, že? Jak často se mění převod. olej a seřizují ventily?
Díky moc za odpověď!

jenda^^
Registrován: 25.03.2008
Příspěvky: 8

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 09.10.2008 22:07
Beat: to se nebojíš vypínat motor uplně? Neni to něco jako to roztlačování, co se nesmí dělat? Navíc i tak by se to určitě nemělo dělat, když jedna z otázek z techniky je "proč se za jízdy nesmí zhasínat motor?" Mrk

Beat
Registrován: 11.01.2008
Příspěvky: 30

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 15.10.2008 11:18
Rozhodně olej v převodovce je dobré vyměnit tak po 30-50tis Km. Spotřebu to zas tak výrazně neovlivňuje. Skus nejdříve dohustit pneumatiky, ty dělají hodně.
2 Jenda: Vypínat motor se nebojím a ani roztáhnout auto když mám jen slabou baterku. Jde o to že když máš problémy se zapalovaním a v podstatě auto špatně startuje, zvláště v zimě, tak by mohlo dojít k zahlcení katalyzátoru palivem a po dlouhém roztahování a když by to konečně naskočilo, tak k jeho vypálení, jinak pokud motor dobře startuje a máš jen studenou baterku, která motorem neotočí, tak roztahování nevadí. To je jako když na několikrát startuješ, to je to samé. Nedoporučuje se to právě že lidi jsou naučený jet třeba kilometr než jim to "chytne" a to katalyzátor a sonda moc nemusí. Mrk Mr. Green

jenda^^
Registrován: 25.03.2008
Příspěvky: 8

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 15.10.2008 12:57
Beat: vím, dál je to taky proto, že přestává fungovat posilovač brzd, posilovač řízení, u starších aut by se dokonce mohl zamknout volant (novější by to dělat neměly)... Já osobně bych stejně moc neriskoval... vběhne Ti nějaká srnka do cesty a neubrzdíš to...

Tomin

anonymní

zasláno: 21.10.2008 14:29
Vypinani motoru je totalni hovadina, až to neubrzdíš a vlítneš do někoho, tak to neukecáš na spotřebu. Jezdím tak, abych se svezl - dálnice 120-150, okresky100-140 podle místa/stavu, ostatní janom podle stavu (takže tak max 110, nikdy mě nenapadlo vyhodit kvalt - radši tam nechám z jakéhokoli kopce rychlost. Pokud jedu po rovince, šimrám šestku občas přidám, z mírného kopce mám sundanou nohu z plynu. Na rozjezdech je lepší být trošku rychlejší, klidně tomu šlápnu, protože se na provozní rychlost dostanu rychleji a pak můžu jenom udržovat rychlost i spotřebu dole. A brzdící potenciál motoru samozřejmě taky využívám, takže s dostatečným předstihem před zatáčkou/křižovatkou sundám nohu z plynu, popř. podřazuji. Co se týče dojíždění do křižovatky a stání, dojíždím na rychlost, podřadím klidně i na dvojku a když už skoro stojím, teprve vyřadím a zastavím. Samozřejmě stát na spojce na křižovatce je taky blbina. Cool

akumak
Registrován: 13.03.2008
Příspěvky: 40

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 30.10.2008 12:29
Je to o přístupu k věci. Známý prosazoval heslo - "Bere mi to 15 litrů, ale není Boha,aby mi někdo ujel". Ošidit stroj a dát mu jen nezbytně nutné je jeden mantinel. Druhý mantinel je pro prachaté - auto nemám na šetření, ale na ježdění. Vyberte si.

TONCL
Registrován: 20.03.2009
Příspěvky: 25

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 25.03.2009 10:17
Nevím zda u mého auta se vyplatí nechat běžet motor a nebo vypnout , ale pro zajímavost-na škole jsme se učili, že ruská mašina Sergej (mimochodem prý diesel dvoutakt) má na volnoběh 20 l za hodinu. Cool
A na nastartování 40 litů. Takže prej jako lokomotivní dispečeři jí klidně můžeme necht blafat 2 hodiny a ušetříme. Mr. Green
Snad si to dobře pamatuju, je to už nějakej pátek. Mrk

_______________________
od 30.7.2008 majitel Dacia Logan MCV Arctica 1,5 dci 50 kw, 7-míst, černé folie na oknach v kufru, tažný a vpředu zástěrky,na zimu ultra grip 7+

dYvY
Registrován: 20.03.2009
Příspěvky: 7

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 27.03.2009 00:20
napsal:

Samozřejmě stát na spojce na křižovatce je taky blbina. Cool

Podle me, kdyz se stoji na krizovatce a mas seslaplou spojku, tak se nic nedeje. Opotrebit se muze maximalne guma na pedalu.

taven
Registrován: 22.02.2009
Příspěvky: 1

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 29.03.2009 16:02
dYvY napsal:

napsal:

Samozřejmě stát na spojce na křižovatce je taky blbina. Cool

Podle me, kdyz se stoji na krizovatce a mas seslaplou spojku, tak se nic nedeje. Opotrebit se muze maximalne guma na pedalu.


a co treba lanko Vykřičník Vykřičník Vykřičník a vubec celej vypinaci mechanismus spojky. nejvetsi kravina stat se spojkou na krizovatce, to delaj jen zensky. krom toho na spotrebu je to naprosto to stejny jak neutral... jedinej plus je rychlejsi rozjezd




Nový příspěvek

© 2007 - 2021 Float.cz + IThub.cz