Kontakt
NEPŘIHLÁŠEN
Přihlásit se:
uživatel / e-mail:
heslo:

Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.

Diskusní fórum | Ostatní o spotřebě | Palivo E85


Seřadit od:

goodji
Registrován: 11.09.2009
Příspěvky: 8

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 13.09.2013 19:14
napsal:

Zdravím chci se zeptat pojede me felicie 95 karburator nemam mpi na E85?Samozrejme říznuté s naturalem.

Určitě to pojede. Měl jsem Fa94 (stejný motor jako v tvé feldě) a najezdil jsem s ním 40000km na E85 bez jakýchkoliv úprav. Jen v zimě jsem tankoval směs Ba95 a E85 v úpměru 1:3 (3 díly E85) aby byla zachována startovatelnost. Spotřeba se zvedla na cca 8 litrů. Auto mělo najeto 200000 km a motor šlapal do poslední chvíle jako hodinky. Když jsem ho rušil, tak jsem rozebral motor i palivové čerpadlo, a nikde jsem nenašel jakékoliv známky poškození. Kdybych něvěděl kolik má najeto, tak bych ho typoval tak na 100000km. Teď mám Škoda Fabia 1.2 HTP. Tenhle tříválec je hrůza sám o sobě a k provozu na E85 se absolutně nehodí. První přídavnou jednotku jsem měl stejnou jako prodává třeba Flexcar. S tou se auto nedalo ani rozumě používat. Pak jsem ji vrátil a pořídil jsem tu nejlepší (v tédobě) jaká se dala koupit - EuropeconFlex MPI-4A. S tou auto jezdilo dobře, ale stále ne výborně. Podstatné zlepšení přišlo až s postupným vývojem jednotky a novým programovatelným čipem. To už byla poměrně dobře použitelná jednotka, ale v tříválcové fábii měla stále drobné problémy. Po dvou letech a 35000km na E85 jsem ji z auta vymontoval. Přestože ve fabii to nefunguje ideálně, jsem přesvědčen, že přestavba ne E85 je dobrá investice. Dalo by se říci, že čím větší objem motoru tím menší problémy.

goodji
Registrován: 11.09.2009
Příspěvky: 8

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 13.09.2013 19:15
...a určitě nemáš karburátor. Máš jednobodové vstřikování Bosch MonoMotronic.

Jožo K.

anonymní

zasláno: 17.09.2013 13:02
Zdravím tých skúsenejších. Bývam na Slovensku v pohraničnej oblasti okolie Skalice. Vyskúšal som si do mojej Pandy (r.2006) E85 v pomere 1:1. Funguje to ale je tu jeden problém: Panda má palivový filter pevne zabudovaný v čerpadle a ten je dimenzovaný na 240 000 km. Takže, sú tu obavy, keď sa mi začne púšťať ten sajrajt z nádrže po 7. rokoch tankovania benzínu, nerad by som menil zasvinené čerpadlo, nakoľko najazdené je iba 180 000 km.

goodji
Registrován: 11.09.2009
Příspěvky: 8

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 17.09.2013 18:23
Tak toho bych se vůbec nebál. Ani při přechodu z benzínu na E85 není třeba měnit interval výměny filtru. Benzín je stejně čistý, jako E85 a pokud to není dvoutakt, který jezdí na směs benzínu a oleje, tak usazeniny netvoří. Nehledě na to, že i v benzínu je standartně přimícháno určité množství ethanolu, které by případné nečistoty rozpustilo (pokud by vůbec vznikly). O E85 existuje spousta nesmyslných pověr, které lidé šíří z nevědomosti, nebo (v případě zainteresovaných lidí) z vypočítavosti. Mezi tyto pověry patří již zmíněná nutnost měnit palivový filtr po přechodu na E85, nebo potřeba zkrátit lhůty výměny mot. oleje. Tohle téma jsem nadhodil na posledním technickém školení firmy Shell. Bylo mi zděleno, že Shell prováděl interní testy kvality oleje při provozu s alternativními palivy a co se E85 týká, změny v kvalitě oleje v porovnání s provozem na benzín byly zanedbatelné a nevyžadují zkrácení servisního intervalu. Další pověrou je vzduchový filtr u kterého někteří vykukové tvrdí, že je třeba ho nahradit sportovním filtrem , nejlépe od firmy K&N. To je nebetyčná blbost. Tyto filtry sice umožňují větší průtok vzduchu (což je, mimochodem pro provoz na E85 irelevantní), ale také podstatně hůře filtrují vzduch (testy jsou dohledatelné na netu). Další pověrou jsou tříbodové, nebo speciální svíčky, které vám však mohou poškodit zapalovací modul, protože potřebují větší proud a ten spousta zapalovacích modulů není schopna dát. Ale je pravdou, že použitím klasických svíček pro spalování LPG lze mírně zlepšit spalování (u některých motorů)

Jožo K.

anonymní

zasláno: 17.09.2013 20:19
Super, som rád, že je to tak. Takže budem tankovať 1:1 a možno v budúcnosti by som si dal urobiť úpravu aj na čisté "Éčko", ale neviem, či to bude možné na legislatívne na "slovenské" auto a čo na to zariadenie povedia napr. pri najbližšej emisnej kontrole, keďže u nás také palivo nepoznajú.
Z okolia Skalice mám v podstate na skok do Hodonína a tam na čs. ČSAD je aj tento sortiment. A cena je tam momentálne 27,10 CZK.

Havlicek.Lukas
Registrován: 15.01.2010
Příspěvky: 117

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 17.09.2013 20:45
legislativne Emise udelas
pokud ne tak natankujed benzin a udelas je znovu

goodji
Registrován: 11.09.2009
Příspěvky: 8

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 05.10.2013 19:10
Havlicek.Lukas napsal:

legislativne Emise udelas
pokud ne tak natankujed benzin a udelas je znovu


Přesně tak. Mám na emisích známého, a říkal, že jim je naprosto jedno na co to auto jezdí. Pro danou emisní normu je stanovený nějaký strop, do kterého se s E85 bezpečně vejdeš. Pro emisní kontrolu je důležité, jaké hodnoty vypadnou na konci měření, když vypadnou velmi nízké hodnoty, tak se možná budou divit, ale to je tak všechno co s tím budou dělat.

kapitán
Registrován: 23.06.2011
Příspěvky: 8

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 10.10.2013 19:41
Moje malé doplnění,asi po roce provozu na směs benálu a lihu jsem měnil na xantii palivový filtr (ne z důvodu použití etanolu,ale po koupi auta jsem měnil všechny ftry,ale na palivák jsem se nedostal,i když jsem jej měl!),schválně jsem jej huchl a vnitřek byl čistý,předchozí majitel nikdy neměnil za cca 100 000km?Jinak,ne vždy je to benzín a etanol,čas od času se do cca poloviny rezervy (2-4 litry?) dá jen etanol a občas jen benzín bez éčka,ale většinou je to skoro 1:1 v penězech,ne v litrech,ikdyž dnes zrovna 5:5 litrech

_______________________
Zedník se znalostí práce s trhavinami,automechanik samouk.
Xantia X2 - 2,OHDi 90 (66kW)šedá metalická EYC
Xantia X1 - 1,8i 16V 81kW,berline, modrá perleťová Mauritius KPK
předtím:
P405 GRD break modrá metalická BMW353
Citroen BX14RE bílá
Š 105

Marty
Registrován: 07.05.2010
Příspěvky: 3

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 24.10.2013 09:22
Taky jezdím na E85 čistej a naprosto žádný problém ani se starty ani s jízdou spíš to jede mnohem lépe a nic jsem nepřestavoval pouze jsem do jednotky nahrál mapy pro provoz na E85, někteří mohou namítnout že podle tankování to zatím není nic relevantního ale rozhodoval jsem se podle kamarádů se stejným motorem, kteří mají najeto 100tkm na tomto palivu.

miki 68
Registrován: 11.05.2014
Příspěvky: 1

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 11.05.2014 10:58
Ahoj chci se zeptat jestli nevíte jak jsou rozšířeny čs na ethanol na Slovensku nebo kde by se našel seznam těchto čs na Slovensku. Díky. M.




Nový příspěvek

Poslední diskuse

02.05. | ncMUFCMUSpotřeby 3 - veřejná zkušebn…přečíst
02.05. | ncMUFCMUSpotřeby 3 - veřejná zkušebn…přečíst
02.05. | ncMUFCMUNejde pridat CSpřečíst
02.05. | ncMUFCMUNejde pridat CSpřečíst
02.05. | ncMUFCMUNejde pridat CSpřečíst
02.05. | ncMUFCMUNejde pridat CSpřečíst
02.05. | ncMUFCMUNejde pridat CSpřečíst
02.05. | ncMUFCMUNejde pridat CSpřečíst
02.05. | ncMUFCMUNejde pridat CSpřečíst
02.05. | ncMUFCMUNejde pridat CSpřečíst

vstoupit do fóra

**

© 2007 - 2024 Float.cz + IThub.cz