Kontakt
NEPŘIHLÁŠEN
Přihlásit se:
uživatel / e-mail:
heslo:

Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.

Diskusní fórum | Úsporná jízda | Ideální otáčky


Seřadit od:

cendasklo
Registrován: 30.04.2009
Příspěvky: 29

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 18.06.2009 16:01
Mám felicii, výrobcem ideálně udaváný otáčky jsou 3000 ot/min(rozmezí od nějakých 2750 do 3200). Co si myslíte o těhle hodnotáh???má smysl motor držet v těchto otáčká??? mě to příde jako masakr, že zrovna na felinu je to fakt děs. A jak by se to projevilo na spotřebě???
A co jiný auta, hlavně novější, mají taky tyhle doporučení??? kdo si mi říkal že to sou otáčky na který je motor spočítanej a vyváženej, že pokud se jezdí pod něma tak v něm vznikají věčí vibrace a dostavají zabrat ložiska, klika může prasknout

ondra

anonymní

zasláno: 18.06.2009 23:01
Tyhle motory se musí točit. To je jako by jsi se š120 jezdil do 2tis.ot/min. Spotřeba by byla podstatně větší. to,že to řve a přijde ti to jako trápení,je jen pocit a špatné odhlučnění motoruSmích Malé otáčky těmhle motorům nesvědčí,přesně jak píšeš. A třeba kopec vyjedeš líp s roztočeným motorem na 4rych.st. ,než na malé otáčky 5st. Nehledě na to,že to bude papkat míň. Na nízké otáčky můžeš jezdit s naftou,nebo benzínem o obsahu aspoň 1,8l. A navíc pro tenhle motor jsou maximální otáčky až přes 5tis./min. takže 2500-3500tis./min. je úplně normální jízda.

freez
Registrován: 14.12.2008
Příspěvky: 47

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 19.06.2009 11:17
Ty ideální otáčky u té felicie jsou brány v ohledu na kroutící moment a na nejlepší využití paliva vzhledem k vykonané práci, takže pokud pojedeš s felicií po městě na 4řku a budeš mít 2000 ot problém to není, ale když bys z těchto otáček chtěl zrychlit a naplno využít kroutící moment motoru bude tě to stát hrozně paliva abys toho dosáhl, naproti tomu pokud podřadíš abys dostal otáčky k těm 2800 a pak začneš teprve zrychlovat dosáhneš kroutícího momentu dříve a bude ti k tomu stačit menší množství paliva a kratší doba. Takže ve své podstatě jsou to "ideální otáčky" ale v stažené k maximálnímu využití kroutícího momentu a spotřeby paliva v danou chvíli. Je nesmysl abys jezdil na dvojku či trojku po městě jen proto abys měl otáčky 3000 ot.

cendasklo
Registrován: 30.04.2009
Příspěvky: 29

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 19.06.2009 12:04
takže pokud jedu z města, mam tam za 4, pomalu přidávám plyn, žadný dušení, motor jede uplně hladko...je v tom přípdě lepší podřadit za 3 a výtahnout to někde těm 3000 ot/min a pak teprve za 4??? tady totiž kdo psal cosi o počtu zápalů...ono by to roztáhlo aji pětku, ale to už je fakt velká prasárna. A co přídávání na pětku??? je pravda něco na tom, že na pětku je největší spotřeba a na pětku se nemá zrychlovat, nebo jen minimálně???

freez
Registrován: 14.12.2008
Příspěvky: 47

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 19.06.2009 17:01
To je vždy závislé na situaci, pokud budeš z těch 50 km v hod na 4řku zrychlovat pomalu a nebude to do kopce dá se říci že to bude v pohodě, ono jde tak nějak všeobecně říct že 16 ventilové motory aby jeli mají tu hranici otáček právě někde kolem těch 3 tis a není dobré je "tahat od spodu" v moc velké zátěži. Situaci kde už to na ten motor je moc , musíš zvážit sám, těžko takto radit. Pokud pojedeš po rovině na 4řku a plynový pedál jen šolíchách klidně můžeš mít i 1700 ot a nic se nestane, nesmíš se ale snažit z tohoto na tu čtyřku nějak prudce akcelerovat. Na pětku samozřejmě zrychlovat můžeš ale ne že ji tam dáš v 60km/h a šlápneš plnej plyn, to je nanic. Já osobně pokud se např připojuji na dálnici chci abych se svižně zařadil a tak najíždím se zařazenou trojkou a tu točím až do 5 tis pak čtyřku do 5 tis a na pětku už si rychlost doladím na těch 120/130 podle situace, pokud ale nepotřebuji nijak rychle nabrat takovou rychlost, ředím další stupně už ve třech tisících ale pak se rozjíždím pomaleji a delší dobu, proto píšu že je to vždy odvislé od situace a nějaká universální příručka asi nejde dost dobře použít.

ondra

anonymní

zasláno: 20.06.2009 00:59
Je to slyšet i na zvuku motoru a vibracích. Nalož mu na 5ku už třeba od 60ti km rychlosti a ucítíš,jak se bude chvět celé auto, akcelerace bude mizivá a motor bude nepříjemě hučet. Prostě tak jak píše freez.

cendasklo
Registrován: 30.04.2009
Příspěvky: 29

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 21.06.2009 09:04
tak zrychlení neřeším, to vím jak jezdit na rychlost,. Ptám se jak jezdit na spotřebu. Jeden totiž tvrdí to a druhej zase neco uplně opačnýho...názor moje automechanika je to co doporučuje výrobce=držet otáčky v zeleným, nezrychlovat na pětku...pak se člověk baví s dalším člověk co ho zajimají auta a ten mu zase tvrdí že jízda na spotřebu je co nejvíc jezdit na pětku a co nejmín motor točit, že felicie jede jak naftak a že není důvod proč tak sní nejezdit. Palubní pc nemám a dlouhodobě si neco takový ověřovat je takový...pokaždý to nemám stejně naložený a taky nejezdím stejný štreky, pač do toho ježdění škola/práce se nekdy zamotá něco delšího

ronny
Registrován: 15.04.2009
Příspěvky: 13

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 23.06.2009 10:45
Jelikož mám felinku, tak ti můžu říct, že já většinou 50 - 60 jezdím se zařazenou čtverkou a trosku lechtám plyn, na 70 už řadím pětku a trošku lechtám plyn, většinou tak i zrychluju - mám lehce zmáčklej plyn a auto pomalu, ale jistě zrychluje .. můžu zkusit jezdit na otáčky, ale mám radši tišší a necukanou jízdu :D

tak toto poslední tankování zkusím akci "130", takže budu jezdit po dálnici 130 (cca 4 000 otáček), tak uvidíme jaká bude spotřeba :)

Chicko
Registrován: 21.05.2009
Příspěvky: 1

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 30.06.2009 10:47
Motor má nejmenší spotřebu, když ho mimo zátěž točíš málo (třeba 2000) a v zátěži točíš otáčky největšího krouťáku a výš. To je nejmenší spotřeba i opotřebení. Je spousta lidí, kteří jezdí do kopce na nižší kvalt, třeba mají 4ku a půl plynu a auto se dusí, ale jede...dejme tomu. Kdyby přitom dali 3ku, tak auto pojede na 1/4 plynu a motor sice bude točit, ale pojede zlehka, nebude se dusit. A stejný jako s tím kopcem je to při zrychlování. Lidi s benzínama jezděj jak s dieslama, "protože to táhne odspodu a málo to chlastá" a pak se nestačí divit, když jim člověk se stejným autem, který jezdí správně, řekne tohle tvoje auto nějak nejede...

cendasklo
Registrován: 30.04.2009
Příspěvky: 29

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 04.07.2009 14:00
Chicko napsal:

Lidi s benzínama jezděj jak s dieslama, "protože to táhne odspodu a málo to chlastá" a pak se nestačí divit, když jim člověk se stejným autem, který jezdí správně, řekne tohle tvoje auto nějak nejede...

podtáčení motoru a následný problémy s tím řeším tak, že motor občas proženu do pořádných otáček, třeba k červenýmu poli a vyženu všechny pavouky...nedělám to často, třeba 2x do měsíce. Asi motor podtáčím, pač když mám období svoje tak nejezdím třeba víc než 2500 otáček, ted poslední dobou to točím do těch slabích 3000. Můžu říct, že všichni lidi co stím autem jeli si na motor rozhoně nestěžovali.




Nový příspěvek

© 2007 - 2019 Float.cz + IThub.cz