Kontakt
NEPŘIHLÁŠEN
Přihlásit se:
uživatel / e-mail:
heslo:

Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.

Diskusní fórum | Co ovlivňuje spotřebu? | Ekonomy tuning


Seřadit od:

Dale
Registrován: 05.05.2009
Příspěvky: 7

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 28.11.2009 18:49
Mám dotaz ohledně přímého sání. Na jednom fóru jsem se dočetl, že i snižuje spotřebu, ale nezdá se mi to příliš relevantní informace.
Přeci pokud zvýším objem vzduchu nasávaného do válců, mohu do válců vstřikovat větší dávku paliva a tím získám kýžený vyšší výkon. (ale i vyšší spotřebu)
Ovšem s vyšším výkonem motoru zlepším akceleraci a rychlost, čímž by se zase dalo ušetřit, tak nevím...

Co vy na to? Otazník

Fanda111
Registrován: 14.09.2008
Příspěvky: 26

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 13.12.2009 20:41
Ahoj! Nesledoval jsem a nikde nenasel ,ze by se snizila spotreba. Ale nic se nema odsoudit pred testem. Takze nezbyva nic jineho, nez abys to zkusil. Podle me to nepomuze nebo jen v ramci zanedbatelneho vysledku zlepseni.

akumak
Registrován: 13.03.2008
Příspěvky: 40

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 10.03.2010 19:48
Dale napsal -
Mám dotaz ohledně přímého sání. Na jednom fóru jsem se dočetl, že i snižuje spotřebu . .
Pokud zvýším objem vzduchu nasávaného do válců, mohu do válců vstřikovat větší dávku paliva a tím získám kýžený vyšší výkon. (ale i vyšší spotřebu)

Výkon motoru je dán obsahem válců. Otázka je, kolik se opravdu do válce nasaje plochou ventilů za řádově tisícinu vteřiny při vysokých otáčkách? Určitě se atmosférický tlak za tak krátký čas nevyrovná tlaku okolí. Zhoršené plnění snižuje výkon vždy! V horách se výkon motoru sníží vlivem řídnoucího vzduchu i o desítky procent. Proto se rozšiřují sací kanály, zvětšuje průchodná světlost ventilů atd. A nejschúdnější cesta je přeplňování motoru zvýšeným tlakem vzduchu. Turbo!
Roste výkon a tím není nutné tolik "šlapat měchy". V určitých oblastech chodu motoru se tím podstatně sníží i spotřeba. Samozřejmě že NIC není zadarmo - vždy jde o kompromis.

Zaragus
Registrován: 07.12.2010
Příspěvky: 28

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
zasláno: 23.02.2011 09:15
moje postřehy:
1) užší gumy rozhodně (hlavně bacha na geometrii, příliš moc úzké vedou při standartní seřízení k vyššímu opotřebení gum a naopak)
2) snížení odporu vzduchu ano, ale vzhledem k zákonům, raději doporučuju koupit aerodynamičtější vůz, než upravovat ten svůj Mrk
3) udržovat vůz v dobrém technickém stavu - zaměřit se hlavně na
- sání (propustný filtr - třeba i kit přímého sání, ale u mnohých aut to postrádá význam a smysl, hlavně u starých škodovek!!)
- oleje a další filtry beru jako samozřejmost
- kvalitní tlumiče a pružiny (věřte že tím že ztrácíte v zatáčkách rychlost a následně musíte vůz více vytáčet moc paliva neušetříte) NEMLUVE o tom že jízda na špatném podvozku je hlavně nebezpečná!!!! takže šup, valte si všichni otestovat podvozek Smích
4) Chiptuning - žádné externí chipy apd.. Jen vyladění průběhu výkonu, posunutí krouťáku do nižších otáček aby nebylo nutné často řadit - tedy motor vytáčet.
5) Nahuštění pneu, záleží na vozu, gumě, váze nápravy... Ono stačí i opticky zkontrolovat, opravdu se to liší... Ale 3bary je moc na každé auto... 2,5 nebo 2,6, tím nikdo nic nepokazí... Pokud se někdo odváží víc, mějte na paměti, že by jste to neměli přehánět na zadní nápravě, ta vám totiž zachrání život.
6) posílení předního stabilizátoru, popřípadě i instalace zadního stabilizátoru (pokud to typ vozu umožňuje) - důvod stejný jako s tlumiči (prostě snížit náklánění vozu - nepřehánět to ale, nějaká trakce tam být musí)
7) nepoužívat elektronické spotřebiče za jízdy, alternátor žere mnoho výkonu.
8) nepoužívat klimu, někteří kutilové si přes zimu klimu sundávali z rozvodů (pokud se jednalo o separovaný řemen mimo hlavní rozvod)

Všechny mnou uvedené doporučení se týkají snížení spotřeby za běžných předpisových podmínek, tedy žádný eco-race a brždění provozu. (tím chci říct, že se svými vozy jezdím trasu 50km za 40 minut namísto 50ti při stejné spotřebě a vyšším komfortu a bezpečnosti a to je snad to nejdůležitější si myslím!)


dodatky k diskutujícím:
- spojlery jsou v běžném provozu zbytečným krémem zvyšující spotřebu!!! Všechny!!!! Krom opravdu decentních předních masek, které zamezují průtoku vzduchu pod vozem.
- spotřeba maloobjemových motorů by byla nízká, kdyby řidiči uměli nakládat se slabými motory a nečekali by od nich ferrari. BTW 40-60kw motory na běžný provoz bohatě stačí, kdo nevěří, tomu věnuji pár hodin svého času názornou ukázkou Mrk A nepůjde o žádnou pomalou jízdu.

ivanh
Registrován: 06.04.2012
Příspěvky: 4

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 20.05.2012 08:56
Okrem toho co tu uz odznelo
- zabezpecit aby sa motor co najkor ohrial ( najma na krake vzdialenosti ) aby sa "sytic" pouzival co najmenej.Ale ako?
Naprikala ze nenalejes olej po maximum ale nechas ho tesne mad min. V motore co mam je max 3.3l a pri min je tam o 1.4l menej (-40%) Mazanie motora vyrobca musi zabezpecit aj pri minimalnel hladine ale motor sa ohreje badatelne skor. Objem vody v chladiacej sustave neovplyvnim ale ak pouzivam cely rok nemrznucu zmes (glykol) ktory ma nizsiu tepelnu kapacitu ako voda, tym padom potrebuje dodat menej energie aby sa ohrial o 1 stupen. Takze na leto nie cistu destilku ako to niektori robia ked im presakuje chladiaci system ( a uz sme zas pri technickom stave )

Osly

anonymní

zasláno: 28.05.2012 13:27
Laboroval někdo s hydrogen generátorem? (tzv. destil. voda + soda + generátor->vodík do sání) co jsem četl tak to markantně snižuje spotřebu i emise Smích

B.F.G.
Registrován: 17.12.2011
Příspěvky: 38

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 28.05.2012 20:41
Někteří autoři příspěvků si říkají o průser s autem. Viz hladina oleje :) Každopádně je nesmysl, že auto s objemem 2.0 může mít stejnou spotřebu jako auto s objemem 1.2. Z principu nelze. Samozřejmě pokud srovnáváme auta s objemem motoru a ne stejná auta s takovými motory - v praxi se skoro ani nevyskytují (třeba moje Laguna určo ne). Jiná situace může být u aut s přeplňováním a jinou technologií vstřiku, velikosti komprese a tím danými spalovacími poměry motoru (viz. 1.9tdi 66kw ve srovnání s novým 1.6 77kw, kde 1.9 dá novému motoru ve spotřebě na zadek).

ivanh
Registrován: 06.04.2012
Příspěvky: 4

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 04.06.2012 00:10
to B.F.G. - k hladine oleja - Myslis si ze vyrobca motora nevie co robi? Ze rysku min a max tam dal len tak? Ja si myslim ze je to interval kde motor musi pracovat bez rozdielu vykonu a zivotnosti. Rozdiel je iba v tom ze nemusis zohrievat o liter viac oleja ako je nevyhnutne nutne, na co potrebujes cas a o tento cas ti dlhsie bezi motor na bohatsiu zmes za co platis vyssou spotrebou. Nepisal som nic o tom ze mas jazdit pod minimom.

hanka

anonymní

zasláno: 11.07.2012 14:12
Dobrý den, mám dotaz, mám velmi starého formana, je ve velmi špatném technickém stavu, ojeté pneu, často dofukuji, jedna zadní uchází více. Rozbitý výfuk, dle automechaniků už nemá ani cenu opravovat, po minulé opravě vydržel asi tři týdny a už zase "prdí". Auto půjde už na odpis, ale já nyní propočítávám dojezd do zaměstnání 20 km dopravou a tak by mne zajímalo, jakou asi můžu v tomto stavu mít spotřebu......nejsem odborník a proto prosím, zkuste si jen tipnout. Děkuji. Hanka. Úsměv

hanka

anonymní

zasláno: 11.07.2012 14:13
Doplňuji mail - 1963danka@seznam.cz. Díky. Velký smích




Nový příspěvek

Poslední diskuse

24.01. | tuningrobNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
06.01. | FalkonNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
06.01. | ddsverNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
06.01. | WyderNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
07.12. | Kico85Spotřeby 3 - veřejná zkušebn…přečíst
04.09. | SestbitNejde pridat CSpřečíst
23.08. | tuningrobNejde pridat CSpřečíst
22.08. | WyderNevypočítavá pruměr Golfupřečíst
16.08. | WyderNevypočítavá pruměr Golfupřečíst
20.07. | ZdenekNevypočítavá pruměr Golfupřečíst

vstoupit do fóra

**

© 2007 - 2024 Float.cz + IThub.cz