Kontakt
NEPŘIHLÁŠEN
Přihlásit se:
uživatel / e-mail:
heslo:

Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.

Diskusní fórum | Úsporná jízda | Ideální otáčky


Seřadit od:

DragonIII
Registrován: 09.07.2009
Příspěvky: 35

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 12.08.2010 13:45
Někde jsem četl, že u silnějších motorů je ekonomičtější řadit 1 - 3 - 5 s tím, že se motor žene do vyšších otáček než obyčejně. Ale zase nevím co na to dieselové motory. Já mám benzín a taky se tak občas rozjedu - říkám tomu vymetání pavučin z výfuku Mrk

_______________________
Renault Laguna I 1,6l 16V r.v.1999

sap123
Registrován: 22.08.2010
Příspěvky: 7

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
zasláno: 22.08.2010 19:45
cendasklo napsal:

Fanda111 napsal:

cendasklo: To jsem se chtel zeptat. Kdyz jsem koukal na ojeta auta s PP, vyhazovalo mi to i Felicie.
Felicie ma PP s ukazatelem spotreby (okamzite, trip) paliva? Ja vim, ze se prodaval nejaky dodatecny PP od jiste firmy, ktera uz neexistuje.
Tak me zajimalo, jestli mas ten dodatecny nebo v jiste verzi je to u Felicie cast vybavy?


zdravím.
Myslím že výbava Laurin @ Clement obsahovala"PP" v základu ( ukazatl spotřeby jako segmentový displej někde vlevo jak je ovládání světel). Vzpomínám na jednoho fialového? co jsem chtěl kdysi Pláč

_______________________
dZzzezzee

MichalS
Registrován: 19.05.2010
Příspěvky: 2

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 09.11.2010 14:41
napsal:

zdravím.
Myslím že výbava Laurin @ Clement obsahovala"PP" v základu ( ukazatl spotřeby jako segmentový displej někde vlevo jak je ovládání světel). Vzpomínám na jednoho fialového? co jsem chtěl kdysi Pláč


Zdar, jistý si tím nejsem, ale u Laurina se PP sériově nedodával, pouze za příplatek. Občas je na inzerci vídám, ale jen málo, já jsem jeden z těch, kdo ho tam nemá :(

Zaragus
Registrován: 07.12.2010
Příspěvky: 28

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
zasláno: 23.02.2011 09:47
napsal:

Ahoj!Já se rozhíždím 1-2 do těch 2000-2500 otáček.
Pak řadím 3- po městě ji držím a na výjezdu z města ji vytočim do 5000ot. a pak dávám za 5 a držím to na 90km/hod. Rozjezdem nikoho nezdržuji a motor nemá značnou průměrnou spotřebu. Jezdim s 2.0 16V (107kW) za 8,2-8,3 benzínu/100 km. Jedná se o Ford mondeo kombi. Příjde mi zbytečné u tak silného motoru dávat za 4. Šipka Co si o tom myslíte vy?


Ano i ne. Pokud máš před sebou dlouhou rovinku proč ne. Ta krátkodobá spotřeba na trojku se může +- srovnat na té rovince. Pokud ale umíš rychle řadit, je úspornější řadit ob kvalt. Pokud se bavíme o běžné zidealizované situaci Smích btw spotřebu máš jako běžný neloudavý řidič... S tvým motorem se dá jezdit ale i za 7,5 a přitom budeš stále rychlejší jak filcky a fóbky Smích

Zaragus
Registrován: 07.12.2010
Příspěvky: 28

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
zasláno: 23.02.2011 17:18
ještě drobnej trapnej rozum:

vysokootáčkový motor neznamená že se musí točit. To znamená, že dosahuje vyšší výkon ve vyšších otáčkách. (zpravidla 16ti ventily obecně a jiné atmosferické motory s různými sacími úpravami)

To že se felicie, a všeobecně slabší motory musí točit, se říká proto, protože pokud by se netočily, tak žádný kopec nevyjedete. Slabé motory = malý krouták.

Kopec= nutné zlo= podřadit.... -> vyšší spotřeba
proto nemají maloobjemové auta přímoúměrně nižší spotřeby.

AntonioGT
Registrován: 23.01.2011
Příspěvky: 17

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 20.10.2011 11:01
Ideální otáčky Velký smích to je dobrá blbost Koulení očima

Ideální otáčky všeobecně neexistují a nedá se to říci i pro konkrétní vůz a motor. Je to věc závislá na povětrnostních podmínkách, velikosti kopce,jestli je to v obci či ne,jak moc je vůz naložen....................................... kdo tohle téma založil Koulení očima

Vše je to závislý hlavně na citu řidiče ............ dá se to odkoukat na palubním PC (podle okamžité spotřeby) ovšem jen na často ježděných trasách. Tam kde člověk nikdy nejel udělá vždy chybu ...... co se spotřeby týče

To s tím vysokootáčkovým motorem: Nevím ty výkony ostatních auto ale třeba Toyota má jeden motor a ten se jmenuje 4A-GE 16V (konkrétně v Corolle Gt-i) který má nejvyšší výkon 89KWpři 6200ot/min a omezovač vypne až při 8700ot/min. Toto je příklad vysokootáčkového motoru (a to kolem roku 1990) - o žádné ze Škodovek se dodnes nedá říci že by byla osazena vysokootáčkovým motorem.

_______________________
S Toyotou navždy a ne jinak
http://toyoty.nolimit.cz/

Michal

anonymní

zasláno: 01.05.2012 13:19
Existuje sice nejvyšší točivej moment třeb u benzine kolem těch 3000ot/min, ale to ma nejvetsi ucinnost, teda pomer spotreba/vykon, je nejlepsi, ale tech otacek bych se drzel jenom v plny zatezi, plny auto lidi, kopec atp. Kdyz jedu sam do prace, mam 1.4 72kW 16V jezdím s tím jako s naftou kolem 2000 ot max 2500.Samozřejmě ne porad, kdyz prijde kopec nebo to musim rychle rozjet, nalozim tomu. Ale osvedcilo se mi, třeba po dálnici, je to možná potupný jet za kamionem, v pravym pruhu, ale spotreba je nejmensi. Mimochodem jedna velka vec, kterou tady nikdo nenapsal je odpor vzduchu pri urcity rychlosti, nekde davno jsem cetl, ze nejmensi odpor vzduchu v pomeru k rychlosti a spotrebe je 70km/h takze z toho by plynulo jet na 5 kolem tech 70km/h. Ale takhle jezdim po dalnici tech 110-120, zadna prudka akcelerace, primerene porad stejny tempo. Brzdeni motorem, kdyz v dalce vidim kolonu, atp. Jinak nikdy, nebo jenom ojedinele bych slapal plyn az na zem. To pak protyka dost rychle. Takze dobre nafoukly pneu, neagresivni jizda, brzdeni motorem, premysleni a sledovani silnice a okoli. Palubni pocitac mi na dalnici ukazuje pri 110km/h a lechtani plynu okamzitou spotrebu 4,8l. Jezdim Praha Kolín po hradecký, sjezd na Velky Osek, v Praze jezdim na Černej Most. Podle pal.pc. mam prumernou rychlost 55km/h. O tom je to taky hodne. Nejezdim moc pres vesnice, kazdej rozjezd zere dost. Taky jed dobry si naplanovat dobre trasu, osvedcilo se mi, ze je lepsi, nez pres mesto jet 50km/h asi 4km(Kolín) pořád tady neni obchvat. Je lepsi to objet okolo trasou 5,5km a spotreba je tam jasne mensi. Zadny akcelerace a brzdeni, vyssi rychlost na vyssi stupen... Pohoda. kombinovanou mam u 1.4 16V 6,4 průměrně, když se dost snažim a hlídám se. Jinak tak normální jízda,bez oghlizeni se moc na spotrebu je 6,8-7.




Nový příspěvek

Poslední diskuse

24.01. | tuningrobNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
06.01. | FalkonNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
06.01. | ddsverNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
06.01. | WyderNová verze Spotřeby.cz - náz…přečíst
07.12. | Kico85Spotřeby 3 - veřejná zkušebn…přečíst
04.09. | SestbitNejde pridat CSpřečíst
23.08. | tuningrobNejde pridat CSpřečíst
22.08. | WyderNevypočítavá pruměr Golfupřečíst
16.08. | WyderNevypočítavá pruměr Golfupřečíst
20.07. | ZdenekNevypočítavá pruměr Golfupřečíst

vstoupit do fóra

**

© 2007 - 2024 Float.cz + IThub.cz