Kontakt
NEPŘIHLÁŠEN
Přihlásit se:
uživatel / e-mail:
heslo:

Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.

Diskusní fórum | Úsporná jízda | Jak jezdit úsporně?


Seřadit od:

vlasta

anonymní

zasláno: 25.09.2009 15:58
Hlavně pro Freemana s tím nebržděním jsem to myslel tak,že když pojedu tak jako by mi nefungovaly brzdy,tak musím myslet daleko dopředu ,musím jet plynule a to neznamená,že pojedu pomalu když to přejde do krve dá se jet i svižně.Kdysi u náklaďáků byla taková řidičská maturita " nejde spojka,nefongují brzdy" a ukaž co umíš Smích

Gordon Freeman1
Registrován: 14.03.2009
Příspěvky: 8

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 25.09.2009 16:24
napsal:

Hlavně pro Freemana s tím nebržděním jsem to myslel tak,že když pojedu tak jako by mi nefungovaly brzdy,tak musím myslet daleko dopředu ,musím jet plynule a to neznamená,že pojedu pomalu když to přejde do krve dá se jet i svižně.Kdysi u náklaďáků byla taková řidičská maturita " nejde spojka,nefongují brzdy" a ukaž co umíš Smích

Vlasto, já taky pomalu nejezdím, normálně jedu když to samozřejmě situace dovoluje kolem 110 km/h. Smích . Ta "maturita" je mi známá, hodně kamarádů šoférů už mi popisovalo řazení bez spojky, a brzdění jen s pomocí vleku, protože auto jako takvé nebrzdilo pro jistotu vůbec Velký smích . Vůbec to byli za komančů dobrodruzi s těma trambusama Smích . Respekt Mrk Velký smích

_______________________
GordonFreeman1

vlasta

anonymní

zasláno: 08.10.2009 10:50
Můj děda v roce 1920 zakládal autudopravu a kladl mi na srdce,že na autě na kterým všechno funguje se ještě nikdo nenaučil jezdit.A je to pravda.Ti chlapy nebyli kaskadéři ,jen znali ten svůj auťák do posledního šroubku a věděli co si mohou dovolit ,uměli posoudit i míru rizika které podstupují.Když se tak zamyslím nad dnešními řidiči ,vědí a umějí čím dál míň, vždyť auto se postará. Technika nás odnaučuje přemýšlet a je to škoda.

Gordon Freeman1
Registrován: 14.03.2009
Příspěvky: 8

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 08.10.2009 12:16
napsal:

Můj děda v roce 1920 zakládal autudopravu a kladl mi na srdce,že na autě na kterým všechno funguje se ještě nikdo nenaučil jezdit.A je to pravda.Ti chlapy nebyli kaskadéři ,jen znali ten svůj auťák do posledního šroubku a věděli co si mohou dovolit ,uměli posoudit i míru rizika které podstupují.Když se tak zamyslím nad dnešními řidiči ,vědí a umějí čím dál míň, vždyť auto se postará. Technika nás odnaučuje přemýšlet a je to škoda.

Naprostej souhlas tou závislostí na technice. To se každej spoléhá naESP a jiný kraviny a pak v zatáčce vyletí ze silnice protože tam byl štěrk u kraje a ESP s tím nic nenadělá. Přitom by stačilo jet pomaleji.... Zklamání . A jiných příkladů by se určitě našlo víc...

_______________________
GordonFreeman1

Ponka

anonymní

zasláno: 29.07.2010 14:57
Zdravím všechny
Na každém názoru něco je , ale nejednodušší pravidlo pro malou spotřebu je:
Co nejrychleji odřadˇ na nejvýšší přev.stupeň a zapomeň na brzdy.Každé zpomalení znamená opět zrychlení a zvýšení spotřeby. Pak vůbec nezáleží , jak hodně se stlačí akcelerátor, ale pozor nesmí se brzdit !! Kdo tohle svede, jede plynule ,pěkně svižně a především za málo.
Další nešvar je jízda po městě na nízký přev. stupeň.Při plynulé jizdě rychlostí 50km/hod klidně jedu na pátý přev.stupeň,ale nesmím zrychlovat. Když ano, je nutné řadit dolů,ale vžy o jeden stupeň
výše než si řidič myslí.

TONCL
Registrován: 20.03.2009
Příspěvky: 25

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 29.07.2010 16:07
Tedy já jet u mojeho Logana 50-kou na 5. převodový stupeň po rovince, tak se mi tak roztřesou zrcátka, že nerozpoznám značku auta za sebou.
Souhlasím s tím, že jet na co nejvyšší převodový stupeň, ale musí to ten motor zvládat.A taky záleží na konstrukci převodovky.
Obecně diesely mají lepší krouťící moment při nižších otáčkách než benzíny. Takže na 4-ku jezdím 50-kou, a na 5-ku 70-kou. Kdyby tam byla 6-ka, tak bych jí mimo město taky využil.

_______________________
od 30.7.2008 majitel Dacia Logan MCV Arctica 1,5 dci 50 kw, 7-míst, černé folie na oknach v kufru, tažný a vpředu zástěrky,na zimu ultra grip 7+

Vendula

anonymní

zasláno: 26.10.2010 20:29
Ahoj! Tady už sice debata usnula /škoda/, ale i přesto..může mi teda někdo říct, jak na spotřebu u krátký benzínový Fábie 1.4, rv 2002? Nemám PP..pouze základní počítadlo najetých km. Teď jsem s hrůzou zjistila, že od posledního natankování (následovalo náhodou zrovna po ohlášení začátku rezervy), pískám znovu na 465 uj. km!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nepamatuju si bohužel, kolik jsem tankovala, ale nemachruju s podtlakem, pistoli vytahuju po prvním vypnutí. Kolik má Fábka na rezervu? Prostě ta spotřeba je šílená. Pravda, jezdím bohužel denně deset tam a deset zpátky, mimo město přes dvě vesnice, když to vezmu do detailu, tak v cestě jedna křižovatka, kde stavět musím, a pak dvě ostrý zatáčky, který jezdit bez podřazení je prasárna, nechci zase oddělat motor (a přes ručku nezatáčím :D ). Cesta tam je spíše lehké stoupání nebo rovinky, velkou část zpáteční cesty můžu jet zadarmo, v cestě opět křižovatka s nutností zastavit. Mám tedy na vrcholku kopce nahodit 5 a postupně podřazovat až ke křižovatce? Jezdím sama, občas se veze pes a sem tam nákup, nic zbytečnýho netahám. Jak je to teda s ideálníma otáčkama na Fábii? Výfuk je dobrej, všechno se zdá být v pohodě, tak kde jsem ten benzín vytratila? :///

LamB_17
Registrován: 15.08.2010
Příspěvky: 1

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 31.10.2010 07:57
Vendo, nejdriv si zapisuj presne km pri tankovani a az tak po 4-5 plne natankovanych nadrzich si spocitej presnou spotrebu, tyhle zavery ze uz musis zase tankovat jsou hrozne subjektivni... az si spocitas presnou spotrebu a budes mit presny cislo, muzes byt trebas i prijemne prekvapena

hlavne nedelej zavery po prvni nadrzi, vznika tam velka chyba, kazda pistol muze vypnout jinak

TONCL
Registrován: 20.03.2009
Příspěvky: 25

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 31.10.2010 08:23
Poté co jsem zjistil, že se do mojí nádrže, která je deklarovaná na 50 litrů, vejde téměř 70 řeším pouze průměrnou spotřebu.
Naposledy jsem například natankoval 59 lirů. viz http://www.spotreby.cz/dacia-logan-mcv-diesel-50-kw-0-hp-a1234/
A to nejsem s tímhle autem sám. Speciálně u nafty děsně záleží jak to pění a kdy pistole vypne.
U benzínu to nebude tak zásaní, ale určitě to bude hrát roli.

_______________________
od 30.7.2008 majitel Dacia Logan MCV Arctica 1,5 dci 50 kw, 7-míst, černé folie na oknach v kufru, tažný a vpředu zástěrky,na zimu ultra grip 7+

galaxy
Registrován: 18.10.2010
Příspěvky: 4

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 01.11.2010 08:30
Když člověk jede konstantní rychlostí, je celkem jedno, kolik je tam otáček jestli 2000 nebo 2500 není rozdíl, určitě by to nemělo brblat na volnoběh a na 5ku, ale v případě že potřebuju předjet, je daleko lepší podřadit a klidně točit 4-4,5 tisíce.
tzn. když potřebuju od auta výkon, musim dostat motor do polohy kde je schopen mi ho dát....

když budu předjíždět na 2tisíce a zašlápnu 5ku, taky to pojede, ale protože chci od motoru výkon, a v těchhle otáčkách mi ho prostě nedá, musí do válců neúměrně víc paliva.

dneska v dobách řízených systémů platí, že už né tolik záleží na otáčkách motoru, ale spíš na výkonu který od auta chceme....




Nový příspěvek

Poslední diskuse

02.05. | ncMUFCMUSpotřeby 3 - veřejná zkušebn…přečíst
02.05. | ncMUFCMUSpotřeby 3 - veřejná zkušebn…přečíst
02.05. | ncMUFCMUNejde pridat CSpřečíst
02.05. | ncMUFCMUNejde pridat CSpřečíst
02.05. | ncMUFCMUNejde pridat CSpřečíst
02.05. | ncMUFCMUNejde pridat CSpřečíst
02.05. | ncMUFCMUNejde pridat CSpřečíst
02.05. | ncMUFCMUNejde pridat CSpřečíst
02.05. | ncMUFCMUNejde pridat CSpřečíst
02.05. | ncMUFCMUNejde pridat CSpřečíst

vstoupit do fóra

**

© 2007 - 2024 Float.cz + IThub.cz