Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.
Diskusní fórum | Úsporná jízda | Jak jezdit úsporně?
Gordon Freeman1 Registrován: 14.03.2009 Příspěvky: 8 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 25.09.2009 16:24 |
napsal: Hlavně pro Freemana s tím nebržděním jsem to myslel tak,že když pojedu tak jako by mi nefungovaly brzdy,tak musím myslet daleko dopředu ,musím jet plynule a to neznamená,že pojedu pomalu když to přejde do krve dá se jet i svižně.Kdysi u náklaďáků byla taková řidičská maturita " nejde spojka,nefongují brzdy" a ukaž co umíš Vlasto, já taky pomalu nejezdím, normálně jedu když to samozřejmě situace dovoluje kolem 110 km/h. . Ta "maturita" je mi známá, hodně kamarádů šoférů už mi popisovalo řazení bez spojky, a brzdění jen s pomocí vleku, protože auto jako takvé nebrzdilo pro jistotu vůbec . Vůbec to byli za komančů dobrodruzi s těma trambusama . Respekt _______________________ GordonFreeman1 | |
Gordon Freeman1 Registrován: 14.03.2009 Příspěvky: 8 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 08.10.2009 12:16 |
napsal: Můj děda v roce 1920 zakládal autudopravu a kladl mi na srdce,že na autě na kterým všechno funguje se ještě nikdo nenaučil jezdit.A je to pravda.Ti chlapy nebyli kaskadéři ,jen znali ten svůj auťák do posledního šroubku a věděli co si mohou dovolit ,uměli posoudit i míru rizika které podstupují.Když se tak zamyslím nad dnešními řidiči ,vědí a umějí čím dál míň, vždyť auto se postará. Technika nás odnaučuje přemýšlet a je to škoda. Naprostej souhlas tou závislostí na technice. To se každej spoléhá naESP a jiný kraviny a pak v zatáčce vyletí ze silnice protože tam byl štěrk u kraje a ESP s tím nic nenadělá. Přitom by stačilo jet pomaleji.... . A jiných příkladů by se určitě našlo víc... _______________________ GordonFreeman1 | |
TONCL Registrován: 20.03.2009 Příspěvky: 25 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 29.07.2010 16:07 |
Tedy já jet u mojeho Logana 50-kou na 5. převodový stupeň po rovince, tak se mi tak roztřesou zrcátka, že nerozpoznám značku auta za sebou. Souhlasím s tím, že jet na co nejvyšší převodový stupeň, ale musí to ten motor zvládat.A taky záleží na konstrukci převodovky. Obecně diesely mají lepší krouťící moment při nižších otáčkách než benzíny. Takže na 4-ku jezdím 50-kou, a na 5-ku 70-kou. Kdyby tam byla 6-ka, tak bych jí mimo město taky využil. _______________________ od 30.7.2008 majitel Dacia Logan MCV Arctica 1,5 dci 50 kw, 7-míst, černé folie na oknach v kufru, tažný a vpředu zástěrky,na zimu ultra grip 7+ | |
LamB_17 Registrován: 15.08.2010 Příspěvky: 1 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 31.10.2010 07:57 |
Vendo, nejdriv si zapisuj presne km pri tankovani a az tak po 4-5 plne natankovanych nadrzich si spocitej presnou spotrebu, tyhle zavery ze uz musis zase tankovat jsou hrozne subjektivni... az si spocitas presnou spotrebu a budes mit presny cislo, muzes byt trebas i prijemne prekvapena hlavne nedelej zavery po prvni nadrzi, vznika tam velka chyba, kazda pistol muze vypnout jinak | |
TONCL Registrován: 20.03.2009 Příspěvky: 25 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 31.10.2010 08:23 |
Poté co jsem zjistil, že se do mojí nádrže, která je deklarovaná na 50 litrů, vejde téměř 70 řeším pouze průměrnou spotřebu. Naposledy jsem například natankoval 59 lirů. viz http://www.spotreby.cz/dacia-logan-mcv-diesel-50-kw-0-hp-a1234/ A to nejsem s tímhle autem sám. Speciálně u nafty děsně záleží jak to pění a kdy pistole vypne. U benzínu to nebude tak zásaní, ale určitě to bude hrát roli. _______________________ od 30.7.2008 majitel Dacia Logan MCV Arctica 1,5 dci 50 kw, 7-míst, černé folie na oknach v kufru, tažný a vpředu zástěrky,na zimu ultra grip 7+ | |
galaxy Registrován: 18.10.2010 Příspěvky: 4 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 01.11.2010 08:30 |
Když člověk jede konstantní rychlostí, je celkem jedno, kolik je tam otáček jestli 2000 nebo 2500 není rozdíl, určitě by to nemělo brblat na volnoběh a na 5ku, ale v případě že potřebuju předjet, je daleko lepší podřadit a klidně točit 4-4,5 tisíce. tzn. když potřebuju od auta výkon, musim dostat motor do polohy kde je schopen mi ho dát.... když budu předjíždět na 2tisíce a zašlápnu 5ku, taky to pojede, ale protože chci od motoru výkon, a v těchhle otáčkách mi ho prostě nedá, musí do válců neúměrně víc paliva. dneska v dobách řízených systémů platí, že už né tolik záleží na otáčkách motoru, ale spíš na výkonu který od auta chceme.... | |
Poslední diskuse
02.05. | ncMUFCMU | Spotřeby 3 - veřejná zkušebn… | |
02.05. | ncMUFCMU | Spotřeby 3 - veřejná zkušebn… | |
02.05. | ncMUFCMU | Nejde pridat CS | |
02.05. | ncMUFCMU | Nejde pridat CS | |
02.05. | ncMUFCMU | Nejde pridat CS | |
02.05. | ncMUFCMU | Nejde pridat CS | |
02.05. | ncMUFCMU | Nejde pridat CS | |
02.05. | ncMUFCMU | Nejde pridat CS | |
02.05. | ncMUFCMU | Nejde pridat CS | |
02.05. | ncMUFCMU | Nejde pridat CS |
vstoupit do fóra