Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.
Diskusní fórum | Úsporná jízda | Jak jezdit úsporně?
Skupa Registrován: 30.11.2010 Příspěvky: 4 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 07.12.2010 23:55 |
Já tedy nevim, ale všichni tu řešíte otáčky.Jasně otáčky ano, ale kvuli podtočení, nebo naopak.Jste si nevšimli že na 3000 můžete jet za stejno jako při 1700...záleží na tom kolik zmáčknete plynu(zjednodušeně řečeno)a né co je tam za rychlostní stupeň.proto je možné, že při rychlosti 70km. při třeba 3000 je spotřeba menší než při 1700...Takže já koukam na zmáčknutí plynu, málo plynu-málo nafty, hodně plynu-hodně nafty, žádnej plyn-žádná nafta a to i při 3000...(3000 trošku přeháním, ale prostě to tak je) _______________________ RENAULT Scénic II 1,9dCi 88kW 2004 | |
Skupa Registrován: 30.11.2010 Příspěvky: 4 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 08.12.2010 12:31 |
Ne tempomat bohužel nemam, ale to je právě to.Tempomat dá jen to co potřebuje, to znamená co nejméně plynu na udržení danné rychlosti. _______________________ RENAULT Scénic II 1,9dCi 88kW 2004 | |
Zaragus Registrován: 07.12.2010 Příspěvky: 28 poslat zprávu | zasláno: 13.12.2010 07:54 |
Ondro, mas pravdu jen castecne, protoze tempomat se snazi udrzet rychlost za kazdou cenu i pres to, ze vi mnohem lepe kolik paliva spotrebovat nez clovek. Jenze clovek ma porad ten dar, do kopce rychlost snizovat a z kopce zase pridavat. Cimz budes mit spotrebu zarucene mensi. Ale na nemecke alnice je to to nejlepsi co jsme kdy mel v aute Re Skupa: Otáčky důležité jsou, a vždy to je hned ruku v ruce se sešlápnutým plynem to nejpodtatnější pro snižování spotřeby. Otáčky společně s plynem, jsou to nejdůležitější. Chce mi snad někdo tvrdit, že když se budu rozjiždět na křižovatce v 4,5tisících otáčkách (místo s největším krouťákem u mého vozu Xsara VTS) byť jen na 20% plynu, že budu mít nižší spotřebu než kdybych se rozjížděl na 2tisíce třeba i s 40% plynu? Nenechte se vysmát. A nepleťte si HOSPODÁRNOST MOTORU s nejnižší spotřebou. (tam kde má vůz největší sílu- tedy moment, vůz disponuje dobrou hospodárnotí, což je dobrý poměr výkonu ku spotřebě. Ale nikde není psáno že ta spotřeba musí být malá, nehledě na to, že na běžný provoz v terénu s běžným vozem nikdy nebudete používat větší výkon než je 30kw, tedy až na ty co porušují předpisy.... | |
Demon3 Registrován: 26.12.2008 Příspěvky: 43 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 16.12.2010 18:59 |
No jo, ale ty předpokládam využíváš znalost terénu, takže před horizontem se zoufale nesnažíš do poslední chvíle udržet rychlost, pokud třeba následuje klesání nebo rovina, zatimco tempomat tam láduje plnej... Osobně používam tempomat převážně jen po dálnici nebo naopak na courání po městě, mimo město je to na mě. | |
Poslední diskuse
02.05. | ncMUFCMU | Spotřeby 3 - veřejná zkušebn… | |
02.05. | ncMUFCMU | Spotřeby 3 - veřejná zkušebn… | |
02.05. | ncMUFCMU | Nejde pridat CS | |
02.05. | ncMUFCMU | Nejde pridat CS | |
02.05. | ncMUFCMU | Nejde pridat CS | |
02.05. | ncMUFCMU | Nejde pridat CS | |
02.05. | ncMUFCMU | Nejde pridat CS | |
02.05. | ncMUFCMU | Nejde pridat CS | |
02.05. | ncMUFCMU | Nejde pridat CS | |
02.05. | ncMUFCMU | Nejde pridat CS |
vstoupit do fóra