Kontakt
NEPŘIHLÁŠEN
Přihlásit se:
uživatel / e-mail:
heslo:

Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.

Diskusní fórum | Úsporná jízda | Jak jezdit úsporně?


Seřadit od:

Skupa
Registrován: 30.11.2010
Příspěvky: 4

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 07.12.2010 23:55
Já tedy nevim, ale všichni tu řešíte otáčky.Jasně otáčky ano, ale kvuli podtočení, nebo naopak.Jste si nevšimli že na 3000 můžete jet za stejno jako při 1700...záleží na tom kolik zmáčknete plynu(zjednodušeně řečeno)a né co je tam za rychlostní stupeň.proto je možné, že při rychlosti 70km. při třeba 3000 je spotřeba menší než při 1700...Takže já koukam na zmáčknutí plynu, málo plynu-málo nafty, hodně plynu-hodně nafty, žádnej plyn-žádná nafta a to i při 3000...(3000 trošku přeháním, ale prostě to tak je)

_______________________
RENAULT Scénic II 1,9dCi 88kW 2004

ondra

anonymní

zasláno: 08.12.2010 12:20
Skupa : Právěže, jak jsem psal, to takhle často nebývá. Jestli máš tempomat a palubní počítač, tak si to lehce můžeš vyzkoušet a poznáš, že při konstantní rychlosti bude spotřeba na menší otáčky znatelně nižší.

Skupa
Registrován: 30.11.2010
Příspěvky: 4

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 08.12.2010 12:31
Ne tempomat bohužel nemam, ale to je právě to.Tempomat dá jen to co potřebuje, to znamená co nejméně plynu na udržení danné rychlosti.

_______________________
RENAULT Scénic II 1,9dCi 88kW 2004

Jurawood

anonymní

zasláno: 09.12.2010 13:56
Lehký plyn... pořád to slyším.
Zkuste si nedat NIKDY jinak než plný nebo vyřadit, plnej na podlahu rozjet a vyřadit...
Mohu Vám garantovat že spotřeba vám v žádném případě nevzroste, naopak.
To jen že čtu samý snažím se moc nešlapat apod.
Jo ale platí pouze pro uživatele kteří ví kdy dochází k obohacení směsy mimo stechiometrický poměr..
Většinou to je u cca od 3/4 plynu + střední až vyžší otáčky, čím vyžší otáčky tím dříve RJ obohacuje.. takže v tomhle režimu už naopak spotřeba roste..
Dá se jezdit ale stále plnej a spotřeba jde dolů !!

ondra

anonymní

zasláno: 10.12.2010 18:18
Skupa, ano, to máš pravdu, ale co jsem pozoroval nejen u mého auta, tak při stejné rychlosti na tempomat a na 4tý ryhl.stupeň je spotřeba větší, než na 5ty r.st. kde jsou otáčky samozřejmě menší. Jinak tempomat hlavně na delší vzdálenosti spotřebu spíš nepatrně zvyšuje a je to kvůli tomu, že z kopce málokdy pustí auto do předběhu (bez paliva). Ale zas na druhou stranu je tempomat výhodou při jízdě do kopců, kde spotřebu sníží tím, že dá motoru jen tolik paliva, kolik potřebuje, což se nohou jentak nepovede.

Zaragus
Registrován: 07.12.2010
Příspěvky: 28

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
zasláno: 13.12.2010 07:54
Ondro, mas pravdu jen castecne, protoze tempomat se snazi udrzet rychlost za kazdou cenu i pres to, ze vi mnohem lepe kolik paliva spotrebovat nez clovek. Jenze clovek ma porad ten dar, do kopce rychlost snizovat a z kopce zase pridavat. Cimz budes mit spotrebu zarucene mensi. Ale na nemecke alnice je to to nejlepsi co jsme kdy mel v aute Velký smích

Re Skupa:
Otáčky důležité jsou, a vždy to je hned ruku v ruce se sešlápnutým plynem to nejpodtatnější pro snižování spotřeby. Otáčky společně s plynem, jsou to nejdůležitější. Chce mi snad někdo tvrdit, že když se budu rozjiždět na křižovatce v 4,5tisících otáčkách (místo s největším krouťákem u mého vozu Xsara VTS) byť jen na 20% plynu, že budu mít nižší spotřebu než kdybych se rozjížděl na 2tisíce třeba i s 40% plynu? Nenechte se vysmát.

A nepleťte si HOSPODÁRNOST MOTORU s nejnižší spotřebou. (tam kde má vůz největší sílu- tedy moment, vůz disponuje dobrou hospodárnotí, což je dobrý poměr výkonu ku spotřebě. Ale nikde není psáno že ta spotřeba musí být malá, nehledě na to, že na běžný provoz v terénu s běžným vozem nikdy nebudete používat větší výkon než je 30kw, tedy až na ty co porušují předpisy....

ondra

anonymní

zasláno: 13.12.2010 12:02
Zaragus: Já právě nemám ve zvyku to co píšeš, i když uznávám, že spousta řidičů to tak dělá Mrk já se snažím držet pořád stejnou rychlost když můžu a do kopce neubírám. Právě proto si snižuju používáním tempomatu spotřebu hlavně do kopců a po rovinkách + samozřejmě využívání setrvačnosti vozu. Pak se mi daří jezdit i se 108kW benzínem a na 17" kolech na dálku, za 6,5litru/100km a rozhodně nejsem brzda provozu Mr. Green

Demon3
Registrován: 26.12.2008
Příspěvky: 43

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 16.12.2010 18:59
No jo, ale ty předpokládam využíváš znalost terénu, takže před horizontem se zoufale nesnažíš do poslední chvíle udržet rychlost, pokud třeba následuje klesání nebo rovina, zatimco tempomat tam láduje plnej...
Osobně používam tempomat převážně jen po dálnici nebo naopak na courání po městě, mimo město je to na mě.

ondra

anonymní

zasláno: 17.12.2010 00:33
Tak znám i neznám Smích Víceméně je to jedno. Každý máme nějaký styl jízdy, každopádně tempomat dává přes ECU jen nezbytně nutnou dávku směsi na to, aby ten kopec motor vyjel a nezpomalovala se při tom rychlost. Samozřejmě, když mluvím o kopci, tak nemyslím serpentýny, silnici pro jedno auto a stoupání jak na sněžku Smích ale normální přehledné stoupání a tam ti tempomat takhle pomůže snížit spotřebu. Po dálnici tempomat používám taky, ale nejedu víc jak 150km/h dle tacho. protože pak to auto začíná žrát i trávu okolo silnice a z prudšího kopce ho vypínám a jedu bez plynu za 0.

Vlasta

anonymní

zasláno: 02.02.2011 15:16
Teď tady čtu diskuzi na téma množství plynu.Každý svůj díl pravdy má a je to asi tak,že nejdražší je rozjezd ,neboli akcelerace.Každopádně nejoptimálnější je jízda v oblasti otáček nástupu maximálního kroutícího momentu(tedy u nafty okolo 2-2,5 tis.ot u benzínu asi o tisíc výš) Pro úsporu je lepší málo plynu a počkat až se motor roztočí do takových otáček, aby po přeřazení výš začínal právě v otáčkách maximálního kroutícího momentu.Kdysi jsme ve škole probírali Tzv pilový diagram tam je to vidět nejlíp.Je třeba mít na mysli,že uspořené deci nesmí být za cenu brzské generálky motoru.




Nový příspěvek

Poslední diskuse

02.05. | ncMUFCMUSpotřeby 3 - veřejná zkušebn…přečíst
02.05. | ncMUFCMUSpotřeby 3 - veřejná zkušebn…přečíst
02.05. | ncMUFCMUNejde pridat CSpřečíst
02.05. | ncMUFCMUNejde pridat CSpřečíst
02.05. | ncMUFCMUNejde pridat CSpřečíst
02.05. | ncMUFCMUNejde pridat CSpřečíst
02.05. | ncMUFCMUNejde pridat CSpřečíst
02.05. | ncMUFCMUNejde pridat CSpřečíst
02.05. | ncMUFCMUNejde pridat CSpřečíst
02.05. | ncMUFCMUNejde pridat CSpřečíst

vstoupit do fóra

**

© 2007 - 2024 Float.cz + IThub.cz