Kontakt
NEPŘIHLÁŠEN
Přihlásit se:
uživatel / e-mail:
heslo:

Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.

Diskusní fórum | Úsporná jízda | Jak jezdit úsporně?


Seřadit od:

Zaragus

anonymní

zasláno: 07.02.2011 13:50
Pane Vlasto, povím Vám jedno kouzlo, zvlášť platící u benzínových motorů.

Benzínové motory mívají ve většině případů stejný kroutící moment v obrovském rozsahu otáček. Tím chci říct, že vůz, co má třeba 140Nm při 4000 ot nejvyšší kroutící moment, má třeba při 2tisíc otáček třeba jen 125Nm. Možná by jste se mohli už nad tímto faktem zamyslet. (Tyhlety parametry jsou klíčové k pochopení dynamiky vozu, ale pouze jen orientačně, nikoli jeho spotřebu a hospodárnost)

Ono znovu zmíním jeden paradox, mé auto. Po posledních úpravách mého 2 litrového motoru se nejvyšší kroutící moment přesunul až k 6tisícům otáček na hranici 185Nm... Mximální výkon při 6850.... Kdybych se měl těmito velice neodbornými radami řídit, tak by mne to auto sežralo a jeho provoz bych nezaplatil.

crapper
Registrován: 13.01.2011
Příspěvky: 4

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 07.02.2011 23:38
Vadí motoru když jedu z prudkeho kopce a brzdím motorem a motor má kolem 3000-3500 otáček? má nějakou spotřebu?

ondra

anonymní

zasláno: 08.02.2011 12:34
Ne nevadí. Jediné, co můžeš pozorovat je to, že ti klesne teplota motoru...ale to až při opravdu dlouhé jízdě jen z kopce a bez plynu.

crapper
Registrován: 13.01.2011
Příspěvky: 4

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 08.02.2011 23:09
Díky, to pozoruju, protože z takovýho kopce jezdim každej den, neni tak dlouhej, ale jedu z něj když se sotva trošku zvedne.

Lukas

anonymní

zasláno: 20.08.2011 13:16
Tak jsem taky zkoušel jezdit úsporně, docela mi to i šlo..mám peugeot 406 1.8 16V benzin..dokázal jsem jet i pod 5litru/100km, když to auto normálně žere 8litrů...a pak mi to došlo...vždyt se bojím šlápnout na plyn, vždyt jsem nervozni, když mě někdo zpomali atd. atd..prostě to začala být otrava. Tak jsem sednul do auta, dal jedničku, plnej..dvojku..plnej, trojku..4000ot/min atd. atd...to byla úleva..kašlu na spotřebu, jen ať si moje auto vezme, co potřebuje..bude mu líp a mně taky Velký smích

migi01
Registrován: 27.09.2010
Příspěvky: 2

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 18.10.2011 20:45
Lukas - jezdím jako hovado a pod 6l Úsměv Jen stačí myslet hlavou, proč dát plný když je hned semafor. Přeci nejúspornější jízda je v cca 80km/h (v mém autě - pro štouravé Smích )

AntonioGT
Registrován: 23.01.2011
Příspěvky: 17

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 18.10.2011 20:57
Jezdit úsporně není příjemný ovšem šetřím svou peněženku - proto to děláme a proto jsme tu Neutral


Jak se snažím? Plynulost jízdy , předvídání toho jestli řidič přede mnou nebude brzdit (a podle toho ponechaný odstup při jízdě) , snaha co nejčastěji dabržďovat motorem až k hranici křižovatky a to skoro úplně bez brzd. Hlídám si okamžitou spotřebu během jízdy pohledem na hodnoty na palubním počítači.

_______________________
S Toyotou navždy a ne jinak
http://toyoty.nolimit.cz/

Rostislav R

anonymní

zasláno: 10.01.2012 19:45
Zdravim, nepřečetl jsem celou diskuzi, jen bych chtěl opodstatinit, proč pravděpodobně škoďáci doporučují brzo řadit... jednoduše, takový obyčejný motor 1,2 TSI má totiž jen 85 koní, ale kroutící moment od 1550ot./min nějakých 160Nm, takže jsou i benzinove motory, které můžou fungovat nízko jako diesely :)

chachn
Registrován: 07.07.2011
Příspěvky: 7

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 03.02.2012 23:00
rosta r:nizky otacky benzinaku moc nesvdci,ale kdyz uz provozujes v benzinaku styl jizdy vhodny pro naftaka,tak v tech nizkych otackach vzdy jen s velmi lehkou nohou,pro akceleraci vzdy radeji podradit(spis o dva stupne)...a kdyz uz jezdit s nizkejma otackama,tak radeji s vetsim objemem motoru.ty jednadvojky,brrr uplne me z toho mrazi

petrjanik
Registrován: 17.01.2011
Příspěvky: 13

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
zasláno: 04.02.2012 10:08
chachn: a jel si někdy s 1,2? ať HTP či TSI? právě že nejlepší spotřeby mají když se využívá nízkých otáček a zbytečně se motor nevytáčí do vysokých ..




Nový příspěvek

Poslední diskuse

02.05. | ncMUFCMUSpotřeby 3 - veřejná zkušebn…přečíst
02.05. | ncMUFCMUSpotřeby 3 - veřejná zkušebn…přečíst
02.05. | ncMUFCMUNejde pridat CSpřečíst
02.05. | ncMUFCMUNejde pridat CSpřečíst
02.05. | ncMUFCMUNejde pridat CSpřečíst
02.05. | ncMUFCMUNejde pridat CSpřečíst
02.05. | ncMUFCMUNejde pridat CSpřečíst
02.05. | ncMUFCMUNejde pridat CSpřečíst
02.05. | ncMUFCMUNejde pridat CSpřečíst
02.05. | ncMUFCMUNejde pridat CSpřečíst

vstoupit do fóra

**

© 2007 - 2024 Float.cz + IThub.cz