Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.
Diskusní fórum | Úsporná jízda | Jak jezdit úsporně?
galaxy Registrován: 18.10.2010 Příspěvky: 4 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 03.11.2010 09:18 |
to Ondra: souhlasím, ono to totiž není přímo úměrné, v podstatě se dá číst z politiky nových malých vozů, všechny jsou dnes pod záminkou "downsizeing" zmenšovány, ale koníci v nich přibejvaj, když se takovým autem svezeš, tak zjistíš, že tě výrobce "nutí" jezdit normálně v tzv. ekonom. otáčkách, ale když potřebuješ výkon, klidně ho vytoč, motor to vydrží , ale každej se potom vrátí do onoho ekonomy, protože 5000 ot většině drásá nervy.... kdysi jsem to vypozoroval na P307 2,0 Hdi kdy okolo 70km/h byla na 5-ku vyšší aktuální spotřeba, než když si dal za 4 a atáčky byly cca přes 2500, tehdy mě to dost překvapilo, a sleduju to v podstatě u všech aut- je to samozřejmě suběktivní, pak se projedu po dálnici a celý šetření benzínu je v pr*eli..... | |
šulda Registrován: 09.06.2010 Příspěvky: 160 poslat zprávu | zasláno: 21.11.2010 18:52 |
Jak špatně sleduje? Natankuju do plný, zapíšu stav tacho + počet natankovaných litrů a když si to sem zadáš tak se ti to spočítá a nic víc nemusíš a věř že je to přesnější než od PP. | |
Aleš Registrován: 25.11.2010 Příspěvky: 2 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 25.11.2010 11:16 |
romulus napsal: Dobrý je, zjistit si otáčky, ve kterých je nejvyšší kroutící moment motoru a zrychlovat jenom v těchto otáčkách. Při ustálené rychlosti na rovině, se motor může i kousek podtočit. Pozoruju to tak hlavně u dieselu, ale snad to dost podobně platí i u benzínu. Jinak obecně diesel snáší podtáčení v pohodě, u benzínu jde spotřeba znatelně nahoru. Pokud u mojeho benzínu zrychluju,tak s lehkým plynem a řadím při 2100-2200 ot./min po rovince.Krouťák mám až na 3500-to už je moc otáček na spotřebu.Jinak auto jenom stačí lechtat na 1600-1700 otáček,skoro jako u dízlu .Samozřejmě to platí jenom po rovince | |
Moucha Registrován: 26.02.2008 Příspěvky: 1 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 27.11.2010 00:57 |
Prodává se taková folie a okno ti nezamrze a nenapadá na něj sníh, ale je to jenom na přední... ale stačí bohatě teda :) a neni to velký, když se to složí... | |
Zaragus Registrován: 07.12.2010 Příspěvky: 28 poslat zprávu | zasláno: 07.12.2010 18:01 |
2 Vendulka: 1700 otaček je v jistých situacích dost na udržení rychlosti. Musíš to prostě vycítit. ŘJ v těchto otáčkách dodává poměrně vyváženou směs, takže pokud motor nedrkotá je to ještě pořád dobré, ale na rozjezdy musíš praději podřadit (pokud to není z kopce).. Nevšiml jsme si o které Fabce mluvíš. Pokud totiž nevlastníš 1,4 MPI s 55kw motorem, spotřeba bude vždy velmi špatná, pokud se ale jedná o starý škodovácký motor, tak si s podtáčením extra starosti nedělej, pokud tam není řemenový rozvod Jo a dobré taky zmínit jakou máš provozní teplotu motoru, já jen pokud nezlobí termostat, to ti klidně může další skoro litr nahoru udělat. | |
Poslední diskuse
02.05. | ncMUFCMU | Spotřeby 3 - veřejná zkušebn… | |
02.05. | ncMUFCMU | Spotřeby 3 - veřejná zkušebn… | |
02.05. | ncMUFCMU | Nejde pridat CS | |
02.05. | ncMUFCMU | Nejde pridat CS | |
02.05. | ncMUFCMU | Nejde pridat CS | |
02.05. | ncMUFCMU | Nejde pridat CS | |
02.05. | ncMUFCMU | Nejde pridat CS | |
02.05. | ncMUFCMU | Nejde pridat CS | |
02.05. | ncMUFCMU | Nejde pridat CS | |
02.05. | ncMUFCMU | Nejde pridat CS |
vstoupit do fóra