Kontakt
NEPŘIHLÁŠEN
Přihlásit se:
uživatel / e-mail:
heslo:

Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.

Diskusní fórum | Úsporná jízda | Jak jezdit úsporně?


Seřadit od:

ondra

anonymní

zasláno: 02.11.2010 00:48
Galaxy : S tím bych souhlasil tak napůl Mrk Když jedu s tou svoji 2.2i 108kW na 5tý rychl.stupeň rychlostí 70km/h - tak PP ukazuje momentální spotřebu 4,8-5,2 litrů. Když po tom samém úseku jedu na 4 tý rychl. stupeň 70km rychlostí, tak PP ukazuje momentální již okolo 6ti litrů na 100km. Není to tak dlouho, co jsem to zrovna zkoušel. Jel jsem na tempomat, takže ECU motoru dávala jen tolik, kolik potřeboval a je zajímavé, že na 5tou rychlost se ani zdaleka nepřibližuji k max. krouťáku/optimálním otáčkám a přesto mám spotřebu znatelně nižší.

galaxy
Registrován: 18.10.2010
Příspěvky: 4

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 03.11.2010 09:18
to Ondra: souhlasím, ono to totiž není přímo úměrné, v podstatě se dá číst z politiky nových malých vozů, všechny jsou dnes pod záminkou "downsizeing" zmenšovány, ale koníci v nich přibejvaj, když se takovým autem svezeš, tak zjistíš, že tě výrobce "nutí" jezdit normálně v tzv. ekonom. otáčkách, ale když potřebuješ výkon, klidně ho vytoč, motor to vydrží , ale každej se potom vrátí do onoho ekonomy, protože 5000 ot většině drásá nervy....
kdysi jsem to vypozoroval na P307 2,0 Hdi kdy okolo 70km/h byla na 5-ku vyšší aktuální spotřeba, než když si dal za 4 a atáčky byly cca přes 2500, tehdy mě to dost překvapilo, a sleduju to v podstatě u všech aut- je to samozřejmě suběktivní, pak se projedu po dálnici a celý šetření benzínu je v pr*eli.....

Vendula

anonymní

zasláno: 19.11.2010 21:08
Dobře, udělám to víckrát, ohlídám si stejnou pumpu a klidně i stojan. Momentálně pískám na 480km a natočila jsem 43,7l. Pokud udávaný objem nádrže sedí, jela jsem tankovat už skoro nasucho. Moc mě to netěší..PP chybí, takhle se to hrozně špatně sleduje :(

šulda
Registrován: 09.06.2010
Příspěvky: 160

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
zasláno: 21.11.2010 18:52
Jak špatně sleduje? Natankuju do plný, zapíšu stav tacho + počet natankovaných litrů a když si to sem zadáš tak se ti to spočítá a nic víc nemusíš a věř že je to přesnější než od PP.

vlasta

anonymní

zasláno: 23.11.2010 13:41
Vendulko,Když jezdíš okolo těch deseti kilometrů,tak u Feldy jsi tak nějak v normálu.Mám známou taky Vendulku a je na tom obdobně jako ty.Moje drahá polovička jezdí taky do práce cca 7km a léta jezdila s Trabantem a nedala na něho dopustit.Když se v práci pochlubila,že Trabi chlastá a že jezdí okolo 7,5 litrů tak kolegové prskali smíchy.Teď už druhým rokem jezdí s Citroenem AXem 1,4D,koupil jsem ho za pár korun,protože trabanta už se nevyplatilo držet při životě,Ze začátku s ní houpala nostalgie,ale teď je spokojená protože v létě jezdí pod pět,nafty,a teď když jsme přezuli na zimu a ochladilo se tak mi posledně hlásila něco přes pět.A do naší Vendulky taky hučím aby vyměnila Auto.Na ježdění do práce je potřeba něco úspornějšího.A u feldy se o moc níž nedostaneš.Své drahé polovičce jsem ještě předělal sytič na ruční ovládání a sám se divím jak AXík maká na studeno.Chce to jen o třídu lepší olej a je to v pohodě.To u benzínu se vtřikováním prostě nedokáže nikdo.

Vendula

anonymní

zasláno: 24.11.2010 18:41
Šulda: což to jo, spočítat si to umím i sama, jde o to, že nemám šanci odhalit místa, kde třeba pravidelně dělám nějakou čuňárnu. I když si skromně myslím, že nejsem žádná blondýna a chlapi se mnou v autě problém nemají :D prostě je jen lehce nenažraná.
Vlasto, je to Fábka, ale je to ve finále asi v těhle dvou případech jedno. Trabuka jsem neviděla už hodně dlouho, zato jsem nějakou dobu jezdila Š120 a to byl nejlepší drak Mr. Green zas na druhou stranu musím říct, že na to jak dostává tou moji pidivzdáleností na pr*el, tak je to jinak naprosto neporuchový auto, nepamatuju si že bych kdy řešila něco jinýho než mou vinou strženej (přimrzlej) zadní stěrač. Ťuk ťuk ťuk Šipka

Aleš
Registrován: 25.11.2010
Příspěvky: 2

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 25.11.2010 11:16
romulus napsal:

Dobrý je, zjistit si otáčky, ve kterých je nejvyšší kroutící moment motoru a zrychlovat jenom v těchto otáčkách. Při ustálené rychlosti na rovině, se motor může i kousek podtočit. Pozoruju to tak hlavně u dieselu, ale snad to dost podobně platí i u benzínu. Jinak obecně diesel snáší podtáčení v pohodě, u benzínu jde spotřeba znatelně nahoru.

Pokud u mojeho benzínu zrychluju,tak s lehkým plynem a řadím při 2100-2200 ot./min po rovince.Krouťák mám až na 3500-to už je moc otáček na spotřebu.Jinak auto jenom stačí lechtat na 1600-1700 otáček,skoro jako u dízlu Velký smích .Samozřejmě to platí jenom po rovince Mr. Green

Vendula

anonymní

zasláno: 26.11.2010 18:57
Já mám dojem, že někde hodně blízko 1500 ot už přestávám "jet zadarmo" takže lechtat na 1600-1700 je v mým případě dost podtočeno. No, začíná mráz, takže můžu asi nějakou spotřebu pustit z hlavy, měla bych z toho akorát ještě větší depku. Místo toho jsem dneska aspoň namazala těsnění, předevčírem jsem totiž lezla dovnitř přes spolujezdce. Už je to zase tady Koulení očima přemýšlím o nějaký "čepici" co bych ráno místo ometání a škrábání jen stáhla a hodila do kufru. Prodává se nějaká taková šikovná plachta, ne na celý auto ale jen po úroveň oken?

Moucha
Registrován: 26.02.2008
Příspěvky: 1

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 27.11.2010 00:57
Prodává se taková folie a okno ti nezamrze a nenapadá na něj sníh, ale je to jenom na přední... ale stačí bohatě teda :) a neni to velký, když se to složí...

Zaragus
Registrován: 07.12.2010
Příspěvky: 28

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
zasláno: 07.12.2010 18:01
2 Vendulka:

1700 otaček je v jistých situacích dost na udržení rychlosti. Musíš to prostě vycítit. ŘJ v těchto otáčkách dodává poměrně vyváženou směs, takže pokud motor nedrkotá je to ještě pořád dobré, ale na rozjezdy musíš praději podřadit (pokud to není z kopce)..

Nevšiml jsme si o které Fabce mluvíš. Pokud totiž nevlastníš 1,4 MPI s 55kw motorem, spotřeba bude vždy velmi špatná, pokud se ale jedná o starý škodovácký motor, tak si s podtáčením extra starosti nedělej, pokud tam není řemenový rozvod Smích Jo a dobré taky zmínit jakou máš provozní teplotu motoru, já jen pokud nezlobí termostat, to ti klidně může další skoro litr nahoru udělat.




Nový příspěvek

Poslední diskuse

02.05. | ncMUFCMUSpotřeby 3 - veřejná zkušebn…přečíst
02.05. | ncMUFCMUSpotřeby 3 - veřejná zkušebn…přečíst
02.05. | ncMUFCMUNejde pridat CSpřečíst
02.05. | ncMUFCMUNejde pridat CSpřečíst
02.05. | ncMUFCMUNejde pridat CSpřečíst
02.05. | ncMUFCMUNejde pridat CSpřečíst
02.05. | ncMUFCMUNejde pridat CSpřečíst
02.05. | ncMUFCMUNejde pridat CSpřečíst
02.05. | ncMUFCMUNejde pridat CSpřečíst
02.05. | ncMUFCMUNejde pridat CSpřečíst

vstoupit do fóra

**

© 2007 - 2024 Float.cz + IThub.cz